fredag 18 maj 2012

Klämdag = tid för träning

Arla mjölkdryck blåbär - 30% extra protein! 

Klämdagar betyder oftast ledig. Ledig från mitt ordinarie jobb som idrottslärare. På Älvhögsborg brukar det dock alltid bli jobb i någon form under dessa dagar. Igår blev det således ett par timmar i receptionen och idag går dagen i träningens tecken. Kanske lite mer än nödvändigt men man får passa på när tid finns!

Började dagen med att ansvara för det morgonjogg-pass som jag brukar vara med på som deltagare. Det var inte så många som kom idag men passet gick bra och jag kände mig piggare än vad jag gör som deltagare. Hem och fixa lite mat till Victor som jobbar konstigt skift och bara hinner hem och sova 5 timmar innan det är dags att åka tillbaka och jobba. Då får man väl serva lite??

Klockan 11.30 var det dags att riva av ett pass igen och nu hoppade jag in och instruerade på lunchpasset med kettlebell. Fick till ett bra upplägg men oj vad ovan jag är vid att träna kettlebell på det sättet. Börjar bli mer och mer van vid klubbens arbetssätt - teknik först och tempo sedan.

Om några timmar ska vi träffas i tritathlonlaget och provcykla Öresjö Runt. Det blir spännande, dels för att vi inte cyklat ihop tidigare och dels för att benen jobbat en del under dagen.  Innan dess jag försöka plocka undan lite i lägenheten och kanske fixa lite inför min STORA dag. Imorgon lämnar jag the twenties och går in i en ny fas.... ja, ni kan räkna själva. Vill inte skriva det ännu!!

Men allra först provsmakning av en proteinrik mjölk med blåbärssmak.
Smakade ungefär som Gainomax blåbär men tunnare och inte lika söt. Helt ok men vanlig mjölk är godare och det räcker med ett litet glas. Ska undersöka näringsinnehållet närmare och jämföra det med proteindryck och bars samt vanlig mjölk. 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis på födelsedagen :)

StepUp 2 Fitness sa...

Hej! Ny läsare, hittade hit från SuperShero och fastnade vid Öresjö. Min man är från Thn och vi bodde där tillsammans i några år. Svärföräldrarna bor numera vid Öresjö. Jag är oxå en kb tjej, utbildad av Spartan :) Ha en bra dag!