onsdag 9 maj 2012

Vårruset 2012

Varje år i början på maj brukar jag inleda våren med årets första löprunda, Vårruset. 
I år har jag börjat tidigare, varje fredag morgon kl 07.00 deltar jag i Arena Älvhögsborg löpträning. En riktigt go start på dagen och perfekt för mig som inte tar mig för att gå ut och jogga själv. 
Tyvärr verkar den träningen inte ha gett resultat... Sämre tid i år än 2011. 
Min lilla Homie ska gifta sig på nyårsafton och under hela 2012 bestämmer jag över hennes träning. Typ som en bride-boot-camp eller liknande. Självklart tog jag tillfället i akt och utnyttjade min fullmakt till att få med henne på Vårruset. Till saken hör att hon avskyr allt folkligt och ursvenskt... hihihihi. 
Hon ställde upp och hennes coach kan inte vara annat än supernöjd!!! 
 Det är mycket med det tekniska innan start, runkeeper, musik, statusuppdatering, hihihhi! 
Homie efter sitt första avklarade lopp och en bra insats på 5 km!! Me like! 
 Här har vi hela härliga laget, Jojjo, Maria, Elin, Fahreta och Zerina. Ett lag som inte kan gå i grupp eller på led som andra människor... Grrr, frustrerad fotograf!!
 När man är ett lag på 6 personer som anmäler sig tillsammans får man en picknickkorg. Det brukar vara riktigt trevligt med en avslutande picknick i gräset och kvällssolen men i år var det duggregn och då valde vi att snabba oss hem till Jojjo istället. Bra val. Vi kunde njuta av maten utan att frysa!! 

Utvärdering av min runda: Dålig mat (lite pastasallad kl 11.15 och glass kl 15), spinning på morgon, på tok för mycket kläder och lite håll på slutet = jag är glad att jag tog mig igenom och är nöjd med tiden 26.30. Nästa gång ska jag inte ha underställ, skidjacka och pannband i MAJ!!!! 

Inga kommentarer: