torsdag 14 juni 2012

Det närmar sig...

... och imorgon är det dags för Vätternrundan. 300 km på cykel med start kl 20.14. 
Jag vet redan nu att det kommer att bli en riktig utmaning, framförallt psykiskt. Jag kommer bli ofantligt uttråkad och motivationen kommer gå som en berg- och dalbana. Hunger, kyla och skav lite här och var andra luriga faktorer som jag får passa mig för. Vår shoppa loss i tältet innan start. 
Idag blir det mycket mat och vatten. Sömnen ligger på minuskontot men imorgon tar jag mig en liten sovmorgon innan vi börjar vår resa. Rekommendationen var att cykla minst 100 mil innan start och jag har cyklat max 30 mil så den uppladdningen är jag inte supernöjd med. Men nu är läget som det är och jag ska göra det bästa av situationen. Jag ska inte sticka under stol med att jag är nervös och jag tar mer än gärna emot tips av er som genomfört denna runda någon gång. Och ber till vädergudarna!! 

Om ni i min omgivning vill följa mig längs vägen kan ni skicka ett sms med texten:
V 1769 till nummer 72456
Det kostar 30 kr och ni får uppdateringar om min "resa" efter varje depå. Min teori är att jag vägrar bryta loppet om jag vet att det är några som faktiskt vet var jag håller hus =)

Nu - tillbaka till planering av HT-13!! 

1 kommentar:

Amanda sa...

Åh vad roligt! Hoppas att allt gick bra, ska bli kul att läsa om din runda :)