torsdag 31 maj 2012

Impulsivt

Igår präglades eftermiddagen och kvällen av impulsivitet, i mer eller mindre grad.
Mamma kom förbi på en snabb fika och jag kände att det blivit väldigt mycket fika nu det sista och jag är inte den som sitter och tittar på godsakerna på bordet. Nejdå, jag tar mer än gärna en bit eller två. Istället för att klaga över hur det kändes efteråt så gick jag ut och sprang med Fahreta. Samvetet blev lättare och det var även behövligt inför Bulters Triathlon som närmar sig med stormsteg.
Vi tog Kraftprovsrundan med start och mål på Arena Älvhögsborg, lite drygt 14 km. Vi höll ett lågt, behagligt tempo som gjorde det möjligt att småprata om livet och sluttiden blev 1 timme och 26 minuter. Flåset var inga problem och kroppen kändes bra, förutom mitt vänstra KNÄ som gjorde riktigt ont. Både i själva knäskålen och i de två senorna bak i knävecket. Ajajajaj! Och idag känns det inte ett dugg bättre. Vad fasen är problemet?! Ska jag förfalla nu när jag fyllt 30 år?
Fortsätter leka med fotoappen i min iPhone.  Sketch Surreal heter den här "linsen". 
När jag kom innanför dörren och lite skämtsamt frågade om maten stod på bordet så fick jag till svar: Nej, men jag tänkte att jag skulle bjuda dig på middag på stan eftersom jag jobbar hela helgen. 
En impulsiv middag på tu man hand var mycket trevligt och laxburgaren på Butlers får klart godkänt.
Tusen tack Victor!

Tredje impulsiva grejen denna dag var att jag snabbt och lätt rullade min punkterade cykel till Jörgens Cykel och Sport för lagning. Jag är så trött på att det alltid blir punktering på bakdäcket och det är mycket krångligare att laga, vilket gör att cykeln blir stående utan att det händer något. Förutom att jag svär över det varje gång jag har bråttom och måste gå istället för att cykla. Nu ska den bli fixad!

Inga kommentarer: