söndag 3 juni 2012

Personbästa

 Igår hade TKSK, Trollhättans Kettlebell Sport Klubb, sitt första klubbmästerskap och det blev riktigt lyckat. 8 personer tävlade och alla presterade grymt bra. Flera nådde resultat som krävs för att bli rankad och det känns lovande inför vår nästa tävling. 
Long cycle 
För min del blev det personbästa i Long Cycle 20 kg. Jag lyckades genomföra 95 korrekta repetitioner och höll ut i hela 10 minuter. Tidigare har jag som bäst gjort 84 reps på dryga 8 min och det var på SM i december. Kul med förbättring med tanke på att träningen inte vara målinriktad på något vis :)
I fortsättningen ska jag fokusera på höger sida. Återigen fick jag nämligen byta över till höger hand efter bara 3 min för att greppet var för dåligt och det kändes som att jag skulle tappa klotet. Fick alltså köra nästan 7 minuter på vänster som jag egentligen inte ens får använda. Inte konstigt att clean var jobbigt på slutet. Jag är i varje fall jättenöjd!! 
Ett längre inlägg med bilder, filmer och resultat från tävlingen kommer längre fram, både här och på klubbens hemsida. Behöver lite tid till sammanställning bara. 
TIGER
Efter tävlingen åkte jag med Johanna till Vänersborg där hon skulle hämta sin kattunge som hon har längtat väldigt länge efter. Tiger heter han och han var mycket större nu än när vi var där för några veckor sedan, men han är fortfarande pluttig och har ett unikt utseende med ett väldigt litet ansikte. Hemresan gick bra och han var väldigt nyfiken när han släpptes ut i sitt nya hem.
Soffan var skön och där fick han bra utsikt! 
Senare på kvällen var det dags för middag på A&O. Ett trevligt initiativ av Fahreta och vi hade en toppenkväll med väldigt god mat. Sällskapet utgjordes av Johan, Fahreta, Aljana, Zerina, Anna & mig.
Johan med en lite "nyttigare" ekologiska burgare
Zerina, Fahreta och Anna köpte GRILL MIX FISK och där fanns lite av alla havets läckerheter! 
Själv köpte jag grillade grönsaker med halloumiost! Så gott och en perfekt avslutning på en mycket bra dag!

1 kommentar:

superSHEro sa...

Oj vad stark du är! Där liggerman allt i lä! :) Antar att det blir SM för dig!