söndag 15 juli 2012

Raksträcka

Jag & Victor tar en liten paus i allt fix och trix i huset och tillbringar några dagar på kusten. Det är inte direkt bättre väder här men det är ändå avkopplande med lite miljöombyte... i varje fall för mig. Stackars Victor får fortsätta slita här och i två dagar har han skrapat färg från vindskivorna... duktig.
En "ny" tesort - söt, god men den hamnar inte på topp 3. 
Jag har mest läst böcker, löst korsord och druckit te men igår tog jag tag i mig själv.
När Victor och hans mamma skulle iväg på några ärenden hoppade jag in i bilen med löparkläder på. Åkte med dem 1 mil och där blev jag avsläppt och sprang tillbaka till stugan. Perfekt!!
Jag var orolig för att springa fel men jag hade inte behövt oroa mig, det var RAKT hela vägen, vägen var kurvig men jag behövde liksom aldrig ta av från vägen... Spännande? Nja.
Självklart fick jag sällskap av några skurar, men jag är såpass van vid det nu så jag brydde mig inte speciellt mycket. Jag såg det som lite svalkande hjälpmedel istället.
Medan jag väntade på Victor och Barbro passade jag på att stretcha, för en gångs skull!! 
Turen blev 10,14 km och tiden 58.37 - känns helt ok.
Jag får inse att jag inte är någon löpare, jag är alldeles för tung för att det ska vara behagligt.

Snart kommer mina föräldrar hit på besök så nu ska vi förbereda lite lunch och plocka iordning!
Ha det gott!

Inga kommentarer: