lördag 7 juli 2012

Våtdräkt 2?

Igår kväll medan vi målade tak, lister och den svarta väggen passade jag på att ställa på min moped. Det gick hur smidigt som helst, efter att jag i veckan fått beställa nytt registreringsbevis då det gamla försvann i flytten... Allt viktigt ligger på något väldigt, väldigt bra ställe. 
Hur som helst kunde jag ta mopeden, min lilla humla till jobbet idag och när jag parkerade den såg jag att det verkligen är ett "firmafordon" - den matchar vår logga grymt bra. Visst?
Jag borde bli sponsrad med bensin =)
Min humla utanför Arena Älvhögsborg 
 Jag kom till jobbet i god tid så jag hann även dra/tvinga på mig en våtdräkt med långa ärmar och ben som jag fått låna av en kollega. Puh, det var en plåga att få på den och sedan gick jag som en Michelin-gubbe ut till bassängen för att känna på hur det känns i vattnet med en sådan modell. Igår provsimmade jag en kilometer med en kort modell men idag hann jag bara med 200 m. Inte mycket att hänga i granen men det är bättre än inget. Resultatet blev att jag flöt ännu mer och blev precis hur varm som helst. Det var också lite svårare att röra sig och dräkten satt helt klart tightare runt halsen. 
Igår rekommenderade de flesta en lång dräkt och idag när jag väl har tillgång till en så blir tipsen de motsatta. Tydligen är det svårt att simma bröstsim i en dräkt med långa ärmar och ben så nu är jag väldigt tveksam till hur jag ska göra, igen! Jag får ta med två. 
Det kanske är bättre att frysa lite och kunna göra ordentliga simtag??
Dräkt med långa ärmar och ben
 Direkt efter jobbet tog jag HUMLAN, hihihihi, upp till min storasyster för att fira Zacharias 9 år och Mattias 39 år. Smörgåstårta, kubbspel, semester- och husprat samt en smarrig jordgubbstårta var en trevlig paus innan det var dags för mig och Victor att åka tillbaka till huset för att möta upp min kusin Peter. Han är målare och hjälper oss med den svåra tapetseringen. Vi har lyxat till det med en dyrare tapet med extrem mönsterpassning och en ännu dyrare måttbeställd fototapet. Då vill man inte klanta till det. Och med tanke på hur vana vi är så är risken rätt stor. Att det sedan går ungefär 8 gånger snabbare när Peter gör saker och ting gör ju inte saken värre precis. Imponerande! 
Sommartårta 
Ojojoj, nu är torktiden på mitt lilla projekt klar. Dags att fortsätta måla. 04.45 går dessutom bilen till Vansbro så jag kanske borde prioritera att sova.... bara lite till! 

Inga kommentarer: