lördag 7 juli 2012

Våtdräkt?

Ok, Vansbrosimningen.
Om två dagar!
Hmm, har haft lite annat för mig än att tänka på och träna inför detta lopp.
Men genomföras ska det så i morse plumsade jag i plurret på Älvhögsborg i en lånad våtdräkt.
En våtdräkt med kort ärm och knälånga byxben.

Det kändes ok.
Jag kunde andas (de kan tydligen sitta åt runt halsen), jag flöt rätt bra och kunde ta både arm- och bentag i bröstsim. Dessutom kändes det som att jag svettades. Jag blev i varje fall galet varm.
Vattentemp på Älvhögsborg 26 grader - på söndag ungefär 17 friska grader. Rätt så stor skillnad.
Som nybörjare frågar man (jag) alla om råd och jag blir förvirrad när jag får olika besked. Några säger att jag absolut inte kan ha en dräkt med korta ärmar och ben för att det blir alldeles (!) för kallt medan andra säger att jag inte kommer kunnas simma ordentligt i en hellång dräkt. SUCK!!
Jag får provsimma med en hel dräkt imorgon innan jobbet och se vilket som sitter bäst. Jag tänker faktiskt inte köpa en egen för att simma ett lopp. Så snål är jag faktiskt, eller ekonomisk?

Hur hade ni gjort?
Vad harn i för erfarenheter av Vansbrosimningen och/eller simning med våtdräkt?



1 kommentar:

Amanda sa...

Jag simmade Vansbro utan våtdräkt, dock kommer jag inte ihåg temperaturen i vattnet. Jag har simmat i hellång våtdräkt vid andra tillfälle och jag tycker inte att det var några problem alls men jag hade nog valt en halvlång om jag varit du :) Man simmar ju sig varm ;) Haha.