torsdag 5 juli 2012

Sommar?!

Är sommaren här? 
Idag är det i varje fall soligt och härligt utanför min dörr och istället för att spackla/slipa/riva tapet så blir det idag trädgårdsarbete i form av gräsklippning, ogräsrensning och annat välbehövligt.
Vardagsmotion skulle jag vilja kalla det. Härligt!

Jag försöker hinna med lite vanlig träning trots flytt och mindre renoveringsobjekt men kroppen är slö. Det tar nog mer energi än vad jag tror att slipa, bära, putsa och måla. Men kul är det!!
Igår var det i varje fall träning med TKSK igen och vi passade på att träna utomhus då det var en riktigt vacker sommarkväll. 8 deltagare slet på riktigt bra och jag själv deltog i några av övningarna och då enbart med höger. Min plan är att inte träna vänster på ett tag, dels för att handleden är skadad men också för att höger är så mycket klenare. Får se om det gör att jag blir jämnare. Att blanda korta löpsträckor med kettlebellövningar är att rekommendera. Hög puls och styrketräning är en grym kombination och gårdagens deltagare var riktigt nöjda.
Nu ska jag spana in vår gräsmatta och se om det inte finns någon yta som kan passa till en liten träningshörna, ett chinsräck och kettlebellklot räcker långt för mig, eller jag menar oss =)

Inga kommentarer: