söndag 1 juli 2012

Flytt

Träningen har legat på is. Bloggen har legat på is. Surfandet har legat på is. Telefonsamtal och umgänge har legat på is. I stort sett allt har legat på is - vi har nämligen flyttat under hela veckoslutet!
Victor har gjort sin sista arbetsvecka innan semestern och han lyckades pricka in de sämsta arbetstiderna just dessa dagar - eller bästa om man inte vill bära kartonger och packa upp glas...

Onsdag - jag och Victor fick tjuvstarta lite och körde alla mina lådor till källaren i huset. Tusen tack för det! Det var ungefär 50 flyttlådor!! Vad sjutton har jag i dem? Jag har ju rensat jättemycket!! Det känns som att vi bar konstant hela dagen, med undantag för ett besök på Målarboden där vi tror att vi kom överens om tapet till de tre rum som behöver tapetseras innan vi packar upp något. Kan det gå så smidigt?
En tredjedel av första lasset....
Torsdag - besök på banken/fastighetsförmedligen för att skriva på alla papper och få våra nya hemnycklar!! Skum men underbar känsla när vi klev ut genom dörren. Fick fira med en mjukglass innan det var dags att börja köra resterande lådor och mindre möbler. Vid 15 kom Homie som förstärkning och senare även Mika. Tusen, tusen, tusen tack för er hjälp. Vi hade aldrig hunnit annars.
Ingen tid för matlagning så det fick bli hämtpizza från närmaste pizzeria och en smarrig måltid på vår altan. Där kan jag tänka mig att äta fler gånger, på altanen alltså =)
Vid 20.30 åkte Victor till jobbet och strax därefter avslutade vi för dagen och jag åkte svängen förbi Maxi innan jag klev in i huset och började packa upp lite smått i köket. Utan lampor blir man dock lite begränsad så jag kröp till sängs rätt snart, helt slut.
Flyttarteamet intar välfötjänt mat

Fredag - städning av min lägenhet. Förmiddagen ägnades åt att slänga skräp och köra upp kyl- och frysvaror till huset. Allt tar väldigt lång tid tycker jag och klockan blev 18.00 innan jag och Homie kunde dra igång med städningen. Till en början var det roligt och vi lyssnade på musik, skålade i Fresita och gnodde på. Köket tog en evighet och när klockan närmade sig midnatt var vi ruggigt trötta på det. Lite sent att dammsuga den tiden också så kök och hall fick bli klara på lördagen.
Homie in action  - VM i städning på den tjejen! 
Lördag - plockade ner lampor från lägenheten och städade ur det allra sista. När Victor åkte till jobbet åkte jag till Överby och gjorde en del ärenden innan jag strax efter 18 lämnade över nycklarna till lägenhetens nye innehavare. Trodde det skulle var jobbigt men nu är det bara skönt - allt fokus på huset!! Väl hemma igen fortsatte jag projekt uppackning och insåg att det kommer ta otroligt lång tid. Tyckte jag packade både smart och tydligt men kan ändå inte hitta skruvarna till köksbordet eller strömsladden till vår tv. Lite frustrerande. Vore skönt att kunna sitta och äta samt se om vårt tv-paket från Telia fungerar. Vilken låda kan detta i ligga tro?
En sista titt på mitt f.d. ljuvliga sovrum... 
Söndag - jobb och möte hela dagen så inget fixande i huset, attans. Min kusin var dock här en snabbis nu i kväll, han är målare och gav mig lite tips om vad och hur vi ska göra för att vår "renovering" ska bli både smidig och snygg. Anar att de närmaste dagarna kommer att bestå av spackla, slipa, spackla, slipa - hihihihi, ska bli skitkul! Mig gör det inget om det regnar, om man säger så!
Så här kan en frukost se ut just nu... mjölk i vinglas sittandes på golvet i vardagsrummet med husgerådskataloger!
Nytt liv? Ja, lite lätt! 
Det ryckte lite i kroppens träningsnerver idag när jag jobbade på Älvhögsborg, men det känns som att kroppen fått sin "träningsdos" i andra former under dessa dagar. Jag hoppas det i varje fall.
I morgon blir det lite vanliga träningsrutiner igen och det ska blir hur skönt som helst.

Inga kommentarer: