måndag 20 augusti 2012

Filthy Fifty

På träningen med TKSK i torsdags gjorde vi en variant av crossfitens Filthy Fifty. Jag tyckte det var ett program som var kul, utmanande och överkomligt. Därför blev det en favorit i repris när jag & Jojjo tog oss till gymmet på lördag förmiddag. Först uppvärmning på crosstrainern i ungefär 10 minuter och sedan testade vi övningarna innan vi drog igång.
Den här övningen kallar jag för "drag"
I torsdags fick vi anpassa programmet efter förutsättningarna; utomhus och kettlebell som redskap. Nu var vi inomhus och kunde gjort passet precis som man ska. Vi trixade dock lite för att det skulle passa oss, se nedan.
50 boxjump
50 jumping pull-ups - 50 "drag"
50 kettlebell swing
50 walking lunges
50 knees to elbows - 50 CX
50 pushpresses - 50 jerk
50 back extensions
50 wallballs
50 burpees

Svetten sprutade och programmet var lika roligt denna gång, om än något jobbigare. Wallballs och boxjump är två underbara övningar som jag ska väva in i min träning oftare. 
Planen är att jag ska börja träna Crossfit regelbundet när CrossFit Trollhättan drar igång i september så det kommer bli mer av denna träning framöver. TKSK har nu fått en fast träningsdag och lokal så den träningen kommer också att flyta på bättre. Jihoooo!!! 

Lite filmklipp på de övningar jag nämner ovan: 

Boxjump

En magövning med inspiration från CXWORX

Wallballs 

Inga kommentarer: