onsdag 12 september 2012

Kipping pull-up

Idag var banne mig tårarna inte långt borta på crossfitpasset.
Tyvärr inte på grund av utmattning, utan på grund av frustration.

Igår efter jobbet gick jag till gymmet för att provköra lite kettlebell på egen hand. Tävlingen närmar sig med stormsteg och jag inser att det inte räcker att lyfta 10 reps lite då och då. Jag plockade fram ett klot på 20 kg och gjorde 100 reps utan avbrott men med så många handbyten jag behövde. Ställde ned klotet, pratade lite med en gyminstruktör och gjorde sedan 100 reps till.
Det var mina händer och min teknik inte beredda på så jag fick två stora, lösa hudflikar i båda händer. Inte så jätteskönt om jag ska vara ärlig. Pillmaja som jag också är så försvann de där flikarna rätt snabbt.

Handflatorna har varit ömma hela dagen och jag var därför skeptisk till crossfit redan innan klockan blev 19 men jag åkte dit på gott och ont. Eftersom man aldrig vet vad det kommer bli för typ av träning så kan man ju heller inte ta beslut om huruvida man klarar att vara med eller ej.
Under teknikgenomgången önskade jag nästan att jag stannat hemma. Jag kände mig som en mes!
Stod där med mina små sår och tittade på när de andra övade på Kipping pull-ups. En övning jag verkligen inte kan och därför behöver öva på!!! Grrr! Jag försökte några gånger men det räckte att jag tog tag i stången för att jag skulle inse att det faktiskt inte skulle gå. Så frustrerande!!
Sedan var det dags att öva handstående. Det gick fint men när vi skulle testa handstand-pushup ville inte handleden samarbeta så jag fick titta på IGEN!!

Passet avslutades med en WOD och då fick jag en alternativ övning och kunde således vara med. Det var tur det, annars hade jag väl varit helt knäckt här hemma.
Run 400 m 
21 kb swing 
12 kipping pullups (jag gjorde hängande rodd i ringar). 
x 3 rounds. 

Nu ska händerna smörjas med någon fet handkräm och sedan ska jag hem till min storasyster. Jag ska sova där i natt eftersom jag ska ta dem till fritids imorgon kl 06.55. Spännande!!!

Inga kommentarer: