måndag 22 oktober 2012

Flying Bach

Passar på att spana in nya Citroenbilar
Igår kväll åkte jag till Göteborg för att möta upp Victor och hela hans familj. Vi skulle vara lite kulturella och besöka Göteborgs Konserthus. Vi skulle nämligen se Red Bull Flying Bach World Tour.
Breakdance till Bach
Såg fram emot besöket men visste inte riktigt vad jag hade att vänta mig så jag blev positivt överraskad. Jag vet att jag alltid fascineras av dans men trodde att jag skulle ha lite svårt för den typen av musik. det hade jag inte. Jag tyckte snarare att det förhöjde effekten av dansen.
Om jag räknade rätt utgjordes gruppen av sju grabbar och en tjej. Tjejen/kvinnan dansade mestadels balett och det blev grymma kontraster till headspins, volter och handstående. Hon imponerade dessutom i sista scenen där hon släppte loss och breakade lite hon också. Jihoooo!!!
Vi fick tyvärr varken fota eller filma under showen men jag hann ta en bild innan det började =)
Showen höll på i 80 minuter och innan vi gick tyckte jag det lät lite kort men jag var helnöjd när vi gick därifrån. Det hände så mycket på scenen hela tiden så det var lagom med 80 minuter. Jag hade nog blivit snurrig annars. Konserthuset var fullsatt, publiken var blandad och alla stod upp och applådera i säkert 6 minuter när showen var slut. Det var riktigt bra och jag imponeras av deras kroppskontroll.
Mest av hur sjutton man kan hålla koll på var man är i alla snurrar och hur man kan bromsa mitt i en sådan rörelse och stå/sitta helt stilla! Hur är det möjligt??!!

Sökte på google och hittade en filmsnutt med olika klipp från showen. Håll tillgodo!

Inga kommentarer: