onsdag 17 oktober 2012

The Chief

I tisdags var det dags för crossfit och efter en hel eftermiddag med utvecklingssamtal såg jag fram emot att få kämpa och utmana mig fysiskt. Dagens teknik var knäböj. Vi skulle testa oss fram till en maxvikt för 4 reps. I 7 omgångar skulle vi lägga på viktskivor för att till slut hamna på en vikt som utmanade oss på 4 repetitioner. Jag började på 30 kg och slutade på 82.5 kg. Tyvärr känns det mest på den punkt där stången ligger på ryggen. Hade det varit behagligt att ha stången där så hade det nog gått att lasta på lite mer. Det är väl en vanesak som allt annat.  
Överst: totalvikt 82.5kg
Till vänster: Daniel assisterar Ali i knäböj
Till höger: Dagens WOD - The Chief 
Dagens WOD var en hero och gick under namnet The Chief. Vid första anblicken såg det inte så jobbigt ut. 3 power clean, 6 pushups och 9 airsquat på 3 minuter måste man ju fixa tänkte jag.
Sedan såg jag att man skulle göra det 5 varv!! Now we are talking! Vi provade ut lagom vikt till power clean och laddade för start. Jag valde 30 kg för att vara säker på att orka alla varv med god teknik.
Daniel räknade ner och sedan sa det PANG och det small till i min handled på första repetitionen.
Helskotta!!! Det kändes precis som det gjorde för ett år sedan och jag fick stanna upp.

Klämde lite på handen och tyckte att smärtan lättade. Hämtade min kettlebell (20kg) och bytte ut power clean mot en kettlebellclean med enbart hö (behöver ju ändå träna den mer) och gav mig på WOD'en igen. Pushups med böjd handled fungerade inte heller men när jag gjorde på knogarna på vänster sida gick det bättre. Det gäller att vara kreativ =)
Tog mig igenom alla 5 varv med min egna lilla kombination och det var helt underbart att träna.

Efter träningen duschade jag som vanligt och sedan hoppade jag på min humla och åkte hem. Blev lite kall längs vägen och när jag kom hem och då kom också smärtan. Ajajaj! Jag är tillbaka på ruta 1.
Den är nu lika kass som den var i november förra året och det går knappt att öppna dörrar, borsta tänderna, gasa på moppen osv. Så jäkla irriterande! Två frågor vill jag har svar på:
Var är min tid på magnetröntgen?!!
Hur ska jag kunna tävla på söndag?!!

Jag är arg, ledsen och besviken!!
Blääääää! 
Men WOD'en var bra!

Inga kommentarer: