tisdag 16 oktober 2012

Long cycle 20 kg

Igår efter mitt combatpass bestämde jag mig för att inte gå på crossfit-träningen. TKSK anordnar Trollhättans Kettlebell Open på söndag och jag hade tänkt vara med och tävla. Jag har vetat om det länge men ännu en gång hamnar jag i en situation där det är 5 dagar kvar till tävling/lopp och jag har tränat typ 1 gång. Varför, varför, varför blir det så varenda gång?
Mina planer är ambitiösa men absolut inte ouppnåliga, ändå blir det inte av, aldrig! Grrrr!

På klubbens träningar hinner jag inte köra själv eftersom jag vill vara där för deltagarna och hjälpa dem att utvecklas så mycket som möjligt. Och det gör de verkligen! Toppen men jag inser också att jag måste haka på dem för att inte stagnera totalt. Därav mitt beslut att inte träna crossfit utan istället känna lite på det lilla, lila klotet. Oj, 20 kg är tungt!

Jag känner mig själv och vet att jag kan lägga av om jag kör helt på egen hand. Därför bestämde jag och Daniel att jag skulle köra mina 10 minuter i crossfit-hallen medan de andra gjorde dagens WOD. Tusen tack för det! Tror inte det hade blivit så mycket lyftande annars. Axlarna var trötta efter combatpasset och på första försöket ställde jag ner klotet efter 57 sek. Bra jobbat, not!!
Jag är lite rädd för att slita upp händerna inför söndagen och därför ändrade jag min plan och istället för att köra ett riktigt set på 10 minuter så körde jag 1 minut per arm under samma tid och höll istället ett jämnt tempo hela vägen. På min svaga höger sida blev det 10 reps varje minut och på vänster växlade det mellan 10-13/minut. Händerna klarade sig, flåset började komma och tekniken kändes bra hela vägen. Det kommer dock bli en klar skillnad på söndag när adrenalinet pumpar!
Hinner jag med ett pass till innan? Några längre intervaller hade varit bra =)

Nu till jobbet, dagen består av en hel del bedömning. Ska försöka ta mig an elevernas debattartiklar!

Inga kommentarer: