söndag 14 oktober 2012

LOKA Vinter

En ledig helg som ägnats åt social samvaro och skriftliga omdömen i svenska. 
På lördagen hängde jag med Homie och hennes kompis Johanna till Göteborg för att kika på klänning till Elins stundande bröllop. Trots att vi var väldigt effektiva och höll oss till det vi skulle så provade jag inte ens någon ting! Känns ju sådär! Tiden kommer gå skitfort och eftersom jag ska vara tärna vill jag gärna hitta något fint och bekvämt! Tar tacksamt emot tips. 

Väl hemma igen var det bara till att svida om och hoppa in i bilen. Vi var bjudna på middag hos Victors kompisar. Grillad älg stod på menyn. Ojojojoj, så gott det var. Lilla Tyra, 6 månader, var vaken hela kvällen och hon är typ världens sötaste unge. Så pigg och glad hela tiden! 
Jag körde och höll mig därför till mineralvatten. Lyxade dock till det hela med en ny smak. LOKA - Vinter; smak av äpple och kanel. Vet inte om jag kände just dessa smaker men god var den. 
Söndagen har bestått av olika sorters jobb. Victor har mest varit på taket till uterummet och jag har växlat från svensklärarinna till brädhållare om vartannat. Jag har dock varit lite huslig som tvättat, skruvat ihop det sista på skänken i köket samt packat upp två lådor i källaren. Teamwork! 
Mina omdömen är dock inte klara men jag tror jag har hunnit med dem som har utvecklingssamtal redan imorgon och på tisdag så resten borde gå bra att göra under veckan. 
Snart börjar nämligen Solsidan och det vill jag inte missa! 
Jag håller brädor och Victor kontrollerar att det blivit rätt! 

Inga kommentarer: