fredag 12 oktober 2012

Granatäpple

Efter min kopp med kärlekste igår skulle jag fortsätta mitt arbete med bedömningmatriser och tänkte att det kunde vara trevligt med en bit granatäpple under tiden.
Det är en supergod frukt men herregud så krånglig den är att äta. Det skvätter åt alla håll och kanter. Det rinner fruktsaft på hela händerna och det är ett jäkla pill att få loss kärnorna. Väldigt smarrigt men det är en frukt man får äta innan man grejar vidare med det man hade planerat. För min del hanns det inte med att jobba. Jag njöt av frukten istället och insåg att det kanske är ett granatäpple man ska äta framför soffan på fredagsmyset istället för godis. Graden av sysselsättningen är till och med högre om jag väljer frukten.
Kanske är det jag som äter den på fel sätt?
Något bra tips?!

Inga kommentarer: