söndag 10 februari 2013

Brunch + WOD

Vilken fantastisk helg jag har haft!
Pyjamasparty med goa vänner på fredagen och i går (lördag) tillbringade vi dagen på relaxavdelningen med svärmor. Bubbelpool, simning och floating innan vi fikade och slutligen åkte hem för att ta emot mina föräldrar och lillasyster Jojjo för en trevlig middag. Victor stod för förrätten (saffransrisotto) och huvudrätten (laxlasagne) medan jag ansvarade för efterrätten (saffranspannacotta med passionsfrukt ovanpå). Allting tog slut så det borde betyda att de tyckte om det vi lagat!
Lyxen fortsatte även idag, söndag.
Sovmorgon som åtföljdes av en underbar brunch på Buddys i Trollhättan, tillsammans med Mika och Elin. Jag brukar alltid vilja äta vanlig frukost men idag slank det ner några köttbullar, ceasarsallad och pannkakor. Riktigt gott och priset, 159kr, kändes helt ok. Speciellt då både Victor och Mika fortfarande är mätta och klockan har passerat 22. Min mage kurrar såklart ändå... spelar ingen roll vad jag äter, fyra timmar senare ska jag tydligen äta igen - oavsett!


Jag skrev för några dagar sedan att det börjar gå bättre på crossfit-träningarna och i tisdags fick jag nästan till knees-to-elbow och lyckades göra tre kipping pullup utan att släppa stången emellan. Det går dock lite för långt mellan mina träningar (med crossfit) och för att ha större chans att nå mina mål unnade jag mig idag ett extra träningstillfälle. Mika gjorde mig sällskap och jag "slängde ihop" en WOD som passande nog fick namnet brunch.
Brunch: 20 double-unders - 3 kipping pullups - 8 jerk 30 kg - 10 pushups - 5 knees-to-elbow
Victor var proppmätt efter brunchen och han valde därför att agera coach. Han peppade oss, tog tiden och passade på att ta lite härliga träningsbilder. Det är aldrig fel. Jag fick för mig att denna WOD skulle vara enkel men den var tyngre än jag trodde. Jerk gick bra (där kan jag nog öka vikt) men dessa förbannade övningar där man hänger - de tar kål på mig! Grrrr!
Mika var stabil i jerk på 40 kg
Åh hej, fullt fokus för att få till kipping. Jag lyckas nästan varje gång - med EN. Måste lära mig göra fler. 
Det var väldigt bra att Mika följde med. Det är sjukt mycket lättare att köra när det är någon mer som kämpar och sliter. Och det gjorde han - med en massa mat i magen =) Trots väldigt mycket bättre teknik på knees-to-elbow än vad jag har så tyckte även Mika att denna övning var tyngst. VARFÖR??


Efter träningen landade vi i soffan och slötittade på fredagens avsnitt av Gladiatorerna. Ett av mina favoritprogram genom tiderna men jag kommer längre fram att skriva ett inlägg om hur det förändrats och varför jag blir så upprörd över detta. Vi är fortfarande kvar i soffan - Valentine's day visas på tv'n och det känns som alldeles lagom underhållning innan det är dags att sova. 

Vad har ni haft för er i helgen? 

Inga kommentarer: