lördag 6 april 2013

SG Interiör och design

Igår jobbade jag lite extra i min kompis butik, SG Interiör och design. Jag jobbade en del där förr men nu när jag har heltidsjobb på dagtid så är det svårare. Perfekt att hon behövde hjälp just nu när jag har lov - det passade perfekt och jag tackade ja.
 
Eftersom det går så lång tid emellan gångerna jag är där hinner jag glömma hur härligt jag tycker det är att arbeta i butik. Jag tycker verkligen om att möta kunder och förhoppningsvis kunna hjälpa dem att hitta det de söker. En doppresent, den där lyktan till hallen eller kanske ett smycke till någon de tycker särskilt mycket om. Väldigt trevligt!

Igår var det rätt så lugnt för att vara fredag och jag hade en del tid över till att damma hyllor, packa upp varor och verkligen spana in utbudet. LIVSFARLIGT!! Jag hittade massvis med saker som jag & Victor "verkligen behöver" till huset. Hmmmm - man jobbar väl för att hamna på plus!
Vi fick en leverans med de underbara ljusen från Yankee Candles och jag tog ett beslut om att jag faktiskt fick unna mig ett sådant. Det behövdes ändå ett litet ljus på vår nymålade telefonbänk. Lägligt!
Denna gång fick färgen styra valet då jag ville matcha den turkosa ton som vi har försökt få in i hallen. Det var nog tur att jag hade någon riktlinje för annars hade det blivit väldigt svårt att ta ett beslut - de luktar ju så gott!! Bahama breeze sprider nu sin doft här hemma, mmmmm.
Uppackningen tog tid eftersom näsan skulle ner i varje ny doft =)
I övrigt så fanns det lampetter som hade passat i hallen, en lyxigt skohorn som skulle förgylla entrén och vackra ljusstakar som skulle fylla tomrummet från byrån vi tagit bort utanför badrummet. Dessa saker kommer absolut att hamna på min önskelista, jag fyller år i maj och kan nu utan problem säga vad jag önskar mig. Perfekt!

Hade jag haft barn hade det blivit ännu svårare. Sevim, som ägaren av butiken heter, har köpt in ljuvliga kläder från bland annat Molo, Katvig och Ej sikke lej. Fantastiska färger och barnvänliga till både utseende och kvalitet. Jag är så trött på att barnkläder ska se ut som vuxenkläder i miniatyr - låt barn vara barn och klä dem i kläder som tål lek, bus och kladd. För tusan!
Den här fastnade verkligen jag för - fåglarna ser realistiska ut och färgerna är fantastiska! 
Jag skulle kunna fortsätta skriva om andra produkter i butiken men jag måste öva BodyCombat så istället rekommenderar jag er att besöka butiken, antingen på Storgatan i Trollhättan eller på facebook.
Trevlig lördag!

Inga kommentarer: