tisdag 9 april 2013

Crossfit Games 13.5

Så släpptes informationen om sista tävlingsmomentet i Crossfit OPEN Games 2013. Jag höll mig faktiskt vaken till klockan 02.00 på onsdag natt för att se när de gick ut med det hela. Det är gigantiskt i USA och biljetterna till "Live Announcement" såldes tydligen slut på 15 minuter. WOW!

Eftersom pullups ännu inte varit med som övning anade jag och de flesta jag pratat med att det skulle vara dessa goingar skulle dyka upp och det gjorde de också. Som en smäck! Det var inte bara de vanliga med hakan till stången, nej nej, de drog till med chest to bar istället...
15 thrusters och sedan 15 chest to bar. Du har fyra minuter på dig att göra så många reps som möjligt och om du lyckas göra 3 varv (90 reps) blir du belönad med att du får fortsätta i ytterligare fyra minuter osv... GALET! 
Tänkte inte ens skriva något inlägg om den här förbaskade WOD'en för den var verkligen inte min grej, men har jag skrivit om de andra så får jag faktiskt fullfölja mitt lilla projekt. Tanken med deltagandet den här gången var ju att det var en kul grej och möjlighet att få insikt i hur man tävlar i Crossfit. Att jag sedan lärt mig mer om mig själv och vet vad jag behöver träna på till nästa år har varit en bonus.

I fredags jobbade jag på SG och under lördagen och söndagen var jag speaker på Älgadoppet i Vargön. Detta gjorde att jag trodde att jag var tvungen att få min omgång bedömd på torsdagen. Jag gick till träningen och efter en kort dialog med Daniel bestämde vi att jag bara skulle testa på torsdagen och att han skulle komma ner till boxen på söndagen när jag var klar på Älgadoppet. Schysst deal!
Tänkte inte så mycket utan gick ihop med Alexandra vi dömde varandra. Jag fick till 15 thrusters och 7 chest to bar pullup. Jag blev överlycklig, tackade för mig och hoppade in till hallen bredvid och hade pass med TKSK. Fick positiva tankar och började planera att åtminstone klara ett helt varv på söndagen.

Så blev det inte.
Sista timmen på Älgadoppet började jag känna mig väldigt konstig i magen. Reagerade inte så mycket på det då jag är känslig för allt och väldigt ofta är orolig i magen. Den är mitt känselspröt kan man säga.
På vägen till Älvhögsborg blev det värre och väl framme mådde jag kass. Ska inte gå in på några detaljer men jag tror att jag blev "matförgiftad" eller liknande under dagen. Något skumt fick jag i mig!
Gick ändå ner till boxen och värmde upp lite grann. Gjorde mina 15 thrusters på cirka 40 sekunder och laddade sedan för pullups. Eller hur, det gick inte alls! Pulsen var skyhög efter thrusters och hela jag skakade. Det kändes som att magen skulle vända sig och jag har fobi för att kräkas så jag fick lite panik. Gjorde några försök till och fick till två godkända repetitioner innan tiden var slut. 
Totalt alltså 17 reps. 

Irriterad åkte jag hem och blev där sängliggande hela kvällen. Fick knappt i mig vatten och gick till slut och lade mig på riktigt, ännu mer irriterad än tidigare. Jag hatar verkligen att inte känna mig bra. Måndag morgon gick jag upp och gjorde mig klar för jobb. Det kändes mycket bättre, tills jag plockade fram frukosten. Jag hann inte ens börja äta innan jag förstod att läget var detsamma som dagen innan och vågade därför inte åka till jobbet. Skit också, vi som skulle dra igång med en hälsovecka!
Tänkte att jag i varje fall kunde vara effektiv här hemma och varva rättning/planering med diverse småprojekt, men det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig där heller. Eftersom jag inte fick i mig någon föda så hade jag heller ingen energi. Därför varvades min planering med sömn och en maskin tvätt. Dålig dag skulle man kunna säga. USCH & FY!!
När Victor kom hem tog vi oss till affären och där köpte jag någon blåbärsdryck som skulle vara bra för magen. Fick i mig två sådana glas och lyckades behålla detta. Lycka - snart på benen igen.
Nu är det tisdag och jag ska alldeles strax ta mig till jobbet - yeehooo! Jag har ätit frukost och allt känns som vanligt. Fy tusan vad gott. Jag tycker inte om att vara sjuk och har varit det lite för mycket det sista.
Fortsätter dagen bra blir det ett pass med crossfit ikväll också. Jag håller tummarna.


PS: En skärmavbild på hur resultaten i Crossfit Games blev här i Trestad.
Rasmus Ländström från Uddevalla vann och bland tjejerna har det varit riktigt jämnt. Ska bli spännande att se vad som händer i listan nästa år när alla har mer erfarenhet och teknik =)

Inga kommentarer: