tisdag 2 april 2013

Vända däck

Påskdagen är en röd dag och på röda dagar utgår ordinarie pass på Älvhögsborg. Således hade jag varken BodyCombat eller Crossfit igår kväll. Blev lite fundersam över vad jag skulle träna och en löptur flög förbi i tankarna och ett tag lutade det åt att följa med en kompis på innebandy.
Laddat gäng! 
Men så kikade jag på facebook och såg att Daniel hade lagt ut ett extrapass med crossfit.
Klockan 13. I vårsolen. Beslutet var taget på en halv sekund!
Tog min lilla humla och åkte ner till Älvhögsborg. Drog på mig lite varmare kläder och klev ut på Borggården. Solen gassade och där vi skulle hålla till var det lä. Underbart redan innan vi satt igång.
Daniel rullade fram fyra stora traktordäck och gick igenom den tänkta tekniken för att lyckas flippa dem. Såg väldigt spännande ut. Vi fick prova lite och sedan var det dags att flippa däcket så många gånger som möjligt på 60 sekunder. Jag lyckades vända däcket nio gånger och det är jag nöjd med.
Till en början var det tungt men när tekniken kom gick det betydligt bättre! 
Därefter var det dags för en WOD som fick grannskapet att skaka på huvudet eller i varje fall grubbla över om folk är riktiga nuförtiden...


I laget som bestod av fem personer skulle man hjälpas åt att avverka; 100 m däckflippande, 200 armhävningar, 5x300m löpning med skivstång 20kg, 400 lunges och 500 situps. Armhävningar, lunges och situps ser väl inte så ovanligt ut men att två personer kämpar med ett däck fram och tillbaka på en grusplan hör väl inte till vanligheterna eller att någon kommer joggandes med en lång skivstång på ryggen. Roligt hade vi i varje fall och vårt lag vann! Bra jobbat!
Fick man rätt grepp gick det bra, annars blev det mindre bra teknik och mer slit
Jag tyckte verkligen om att flippa däck och det gick bra för mig och Martin som teamade den första sträckan. Jag hade desto svårare för löpning med skivstång. Upptäckte att jag guppar väldigt när jag springer så stången studsade upp och ner på mina axlar. Ajajajaj/hihihihi! 

MER VÅRVÄDER!! MER DÄCK!! MER VÄRME!! MER CROSSFIT!! 

Inga kommentarer: