måndag 1 april 2013

Crossfit Games 13.4


Igår jobbade jag i receptionen och jag lyckades smita ner till boxen på min lunchrast.
Dags för ett nytt försök på den förbaskade 13.4.

Jag har inte haft någon möjlighet att träna mer på toes-to-bar men tänkte att jag skulle prova en annan teknik för att få till fler repetitioner/poäng på mina 7 minuter. Clean & jerk tycker jag inte är några problem så planen var att köra på i lite högre tempo där - detta för att inte bli lika lidande vid en eventuell blackout under chinsstången. 
Bättre kontroll denna gång - Erik var min domare båda gångerna! 
Jag bad om att få vara först ut och efter en snabb uppvärmning så drog jag och Martin igång. Jag släppte stången varje gång för att spara tid och kom in i en bra rytm. Tre reps och sedan var det dags för toes-to-bar. Det låste sig direkt! Ilskan kom direkt och jag släppte taget, laddade om och hoppade upp i en sving och fick upp fötterna och rev av tre stycken. Gött! 

Sex repetitioner clean & jerk - nemas problemas och direkt vidare till stången igen. Körde samma taktik och svingade upp benen direkt. Två omgångar med tre reps och jag kände mig nöjd med min nya metod. Vidare till nio reps och när jag inte fick blackout och utan passerade mitt förra resultat så kom det ett ärligt; - Fan va gött!! Ny energi och fixade 12 clean & jerk + 8 toes-to-bar. Resultat 56 reps!! 
Så jäkla gött!! En snabb dusch och en nöjd Sofia som jobbade vidare i receptionen. 

Dessutom förklarade Daniel tabellen för mig så nu har jag lite bättre koll på vad som gäller och hur jag ligger till. En utmaning kvar och den borde/lär innehålla pullups av något slag. Vore väldigt konstigt annars! Jag ser redan fram emot Crossfit Games 2014 för nu vet jag vad det handlar om och vad jag behöver träna på för att prestera bättre.

Två timmar senare:
Nu ger jag upp, har försökt ladda upp ett filmklipp som Josefine var så snäll och skicka till mig. Det går verkligen inte att ladda upp här i bloggen. Förstår inte felmeddelandet som kommer upp hela tiden heller så vet inte vad jag ska göra för att lösa problemet. Jag gjorde helt enkelt en annan variant. Jag laddade upp klippet på youtube och om ni klickar här så kan ni se de två sista minuterna av mina sju. 

Inga kommentarer: