lördag 30 mars 2013

Påskens träning


Nu är det påsk och jag har gått på lov.
Trots mycket ledig tid kommer det nog inte bli så mycket mer träning än vanligt de närmaste dagarna. Min tid kommer att tas upp av en del annat smått och gott.

skärtorsdagen slutade vi redan klockan 12 och då gick idrottslärarna ut och åt tillsammans. Det blev lite cider till maten och därför hoppade jag över träningen. Jag tror inte på idén att träna med alkohol i kroppen. Jag tog istället bussen hem och däckade i soffan.
Nej, inte utav alkoholen. Det vore väl katastrof om jag inte tål mer än två cider så här på äldre dar.
Jag däckade av trötthet, typ att kroppen slappnade av för att det var lite ledigt och att den mesta rättningen är över. Så skönt att bara ligga i soffan och öppna ögonen då och då till något matprogram, inredningsprogram, dokusåpa och allt vad det var.
Igår hjälpte vi Elin och Mika att flytta. De hade mycket flytthjälp så jag bar väl egentligen ingenting utan hjälpte istället till med att diska, torka och ställa in i skåp. Hihihihi, me like!
Innan lite utgång med lillasyster var det dags för Crossfit Games 13.4; en blandning av clean & jerk (43kg) och toes-to-bar. Jag vet sedan tidigare att jag inte är så värst bra på toes-to-bar men det gick banne mig sämre än vad jag trodde. WODEN gick ut på att man skulle göra 3 reps av båda övningarna, sedan 6 reps, därefter 9, 12, 15, 18 osv... Jag hade hoppats på att hinna till 18 reps åtminstone.
Så blev det inte!!
Jag lyckades få till nio toes-to-bar efter sjukt mycket slit och hjärnspöken. Jag vet ärligt talat inte vad som hände. Jag kom inte upp, jag hängde där och förstod verkligen inte vad kroppen skulle göra.
Väldigt irriterande! Man har till söndag kväll på sig att registrera resultat så jag håller tummarna för att lyckas smita ner till boxen på lunchen på söndag. Då finns möjlighet till ett nytt tävlingsförsök!
Idag är det påskafton och jag tillät mig själv att sova lite längre än vanligt. Sedan tog jag en promenad in till stan för att fixa med Victors påskpresent. Planen var att även gå hem men jag fick skoskav på båda fötterna så det fick tyvärr bli bussen hem istället. Skit också, jag som tänkt gått ett par kilometer istället för att träna. Om jag ska moffa i mig allt innehåll i det påskägg jag fick av Victor så behöver jag öka min träningsmängd kopiöst!!! Får se om jag lyckas med detta när lovet kommer igång på riktigt?
Idag har jag i varje fall burit drygt 50 säckar (á 16kg) med pellets. Det tog ungefär en halvtimme och krävde både benböj, marklyft och bicepscurl. Kan det räknas som vardagsmotion?
Imorgon, påskdagen, blir det arbete i receptionen för mig och kanske, kanske hinner jag ner och köra 7 min Crossfit Games. Om det blir som sist kommer det inte innebära puls direkt så om vädret, skoskaven och lusten tillåter så kanske det även blir lite promenad?

Vilar ni i påsk eller passar ni på att träna extra mycket dessa lediga dagar?

Inga kommentarer: