söndag 21 juli 2013

TT-Line i Trelleborg

Vår resa har börjat.
Klockan 00.45 ringde klockan och medan grannar började droppa in från festligheter på Fallens dagar så ägnade vi oss åt dusch "frukost" och den sista packningen. 

Med lite för mycket packning kom vi iväg på utsatt tid. Sofia bakom ratten och Victor som co-driver. I varje fall genom Göteborg. 

Bilresan tog totalt 4,5 timmar (inkl. två korta bensträckare) och gick förvånansvärt bra. Nästintill tomt på andra bilar och bara dimma som en liten bromskloss. Victor lyckades somna så det måste betyda att jag körde rätt ok :) 

Nu har vi anlänt till Trelleborg och fått våra boardingkort till TT-Line Tom Sawyer. Vi njuter av lite medhavd frukost och om en timme är det avresa. Cirka 6 timmar till havs och vi har unnat oss en hytt för att kunna sova lite till. Främst Victor som får den äran att köra resten av vägen:) 
I skrivande stund briljerar han med att rabbla Amerikas och Sveriges fonetiska alfabet (det som används när man ska bokstavera något). Han har oanade talanger min sambo, hihihihi.
Bildbevis på att jag som chaufför hade både på mig mina glasögon och fotriktiga skor! 

Inga kommentarer: