tisdag 31 december 2013

24 days of Joy - BodyShops julkalender

En helt vanlig torsdagkväll i november var Elin och Mika inbjudna till oss på lite kvällsmat. Väldigt trevligt då det är svårt att hitta luckor i almanackan då alla fyra är tillgängliga. Några dagar innan började Elin hinta om att jag borde vara lite nyfiken...
Jag kunde för mitt liv inte förstå vad det kunde vara men tänkte att det kanske kunde vara som så att de skulle föreslå någon gemensam resa eller liknande.

Jag hade fel.
När de klev in genom dörren hade de med sig ett stort paket som jag fick ta emot.
Hmmm? Sen födelsedagspresent? Tidig julklapp?

Jag hade fel igen. Det var en "tack-för-hjälpen-med-bröllopet-present".
Yeeehooooo! Jag hjälpte i och för sig mer än gärna till men tackar heller inte nej till en överraskning!
Som ett litet barn slet jag upp pappret och till min stora glädje fann jag något som jag suktat efter flera jular i rad. JULKALENDERN FRÅN BODY SHOP!!
Inte vilken som helst, jag fick ULTIMATE!!
Om det är någon som inte är så insatt i Body Shops utbud kan jag meddela att deras ljuvliga julkalender finns i tre utgåvor (+ en speciell som bara finns på nätet): Luxury - Deluxe - Ultimate.
Skillnaden på dem är priset och då också innehållet. I min var värdet 2495:-!!!
Herrejösses!
Helst av allt ville jag öppna varenda lucka direkt men jag har varit duktig och faktiskt öppnat en lucka i taget. Varje morgon innan frukost har jag haft en spännande minut tillsammans med min kalender. Kort sagt är jag supernöjd och jag har hittat några nya favoritprodukter.

Jag fotade produkten varje dag och lade ut på Instagram. Dels för att Elin & Mika skulle se vilken fantastisk present de givit mig men också för att det var trevliga bilder att dela =)

Jag har gjort ett collage med alla bilder. Håll tillgodo!
Ett collage med alla produkter (några favoriter är fetmarkerade):
1. Duschcreme - honung (full size)
2. Ansiktsrengöring
3. Skrubbvante
4. Handdesinfektion - absint
5. Bodybutter - choklad (liten)
6. Kylande fotlotion - pepparmint
7. Bodybutter - shea (liten)

8. Bodymist - moringa
9. Duschkräm - choklad (mini)
10. Rengöringsolja ansikte - kamomill
11. Dagkräm - aloe vera
12. Läppglans - hallon
13. Duschkräm - moringa (mini)
14. Ansiktsmasker
15. Beautifying oil - shea
16. Sensual massageolja
17. Nattkräm - aloe vera
18. Handkräm - absint (stor)
19. Rengöringssmör - kamomill
20. Nagelbandsolja med pensel
21. Lipgloss - kokos

22. Bodybutter - honung (full size)
23. Mascara svart
24. Drops of youth - att droppa på under dag- och nattkräm
Kalendern är nu tömd och kartongen är slängd på återvinningen. Produkterna är placerade på bra ställen; skåp, lådor, ryggsäck och på Älvhögsborg så det känns som att 2014 kommer bli ett vackert år! Jag önskar mig en liknande kalender nästa år så om det är någon som har planer på att gifta sig hjälper jag mer än gärna till.... hihihhi! Stort tack till Elin och Mika som förgyllt december 2013!!

Inga kommentarer: