fredag 25 september 2009

Activio

Goddagens!
På fredagar jobbar jag som "assisterande gruppträningsansvarig" vilket innebär att jag gör det som vår "riktiga" gruppträningsansvariga inte hinner få gjort under mån-torsdag. Idag är det min andra fredag och än så länge trivs jag jättebra.

Dagen började kl 07.00 med ett Activio-cykelpass under ledning av Linda. Var inte alls taggad innan, men det är en skön start måste jag säga. Idag var jag och mitt pulsband dessutom överens - ännu härligare. Ännu bättre var att jag lyckades jobba i återhämtningszon och fick min puls att pendla mellan 67-72& av max hela tiden. Alldeles lagom på morgonkvisten.

För er som inte vet vad Activiopass innebär så kommer här en kort förklaring: Alla deltagare har varsitt numrerat pulsband. Det är bara du själv som vet vilket nummer du har. Innan man går in i salen knappar man in sitt nr och sin maxpuls på en dator (får hjälp av instruktör om man vill) och sedan kan man följa sin puls på en sådan mätare som min bild ovan visar. Man jobbar alltså i 5 zoner och min träning idag innebar att jag låg i gränsen mellan blå och grön hela passet, inte så tufft med andra ord. Activiopass bygger på din puls och man kan jobba intervaller, distans, lågintensivt osv. Mycket intressant!

Lindas skiva till dagens pass bestod av de flesta låtar som jag går igång på just nu och det gjorde passet ännu bättre. Ena låten påminde om härliga promenader längs hamnen på Rhodos, andra om våra galna danskvällar på Alexander och en del fick mig att komma i stämning inför mitt & Elins drinkpartaj på lördag.... jippi!

På fredagar får vi en ljuvlig frukost här på jobbet och jag åt mig lite mer än mätt (som vanligt). Var klar där kl 09 och sedan dess har dagen flutit på.... om 30 min har jag gjort mina 14 timmar och jag kan börja stänga receptionen. Gött!

Inga kommentarer: