lördag 17 oktober 2009

Fredagsmyyys

Någon mer än jag som plågas av den där käcka lilla jingeln som alla nynnar på; "Nu är det slut på veckan, det är dags för fredagsmyyys!" Jag vet inte vad det är reklam för men den börjar bli lika tjatig som "Kyckling på fredag, vad var det jag sa....jag vill ha fredag idag" (minns ni den?)

Nåja, fredag är det och mys kan se ut på många olika sätt. Min fredag bestod av lite gruppträningsjobb i form av pusslande och pysslande med julschema och vårschema för alla våra pass. Roligt men klurigt då det är svårt att tillgodose alla önskemål och behov. Håller tummarna för att ingen mordhotar mig när detta presenteras. 90 min i barnpassningen gjorde mig lite skrämd. Vi hade nämligen en smått våldsam två-åring som gärna ville putta, sparka eller puffa på dem han gick förbi och när jag tillrättavisade honom i bästa Nanny-anda så kollade han på mig med tom blick. Det slutade med att jag idag fick var ordningsvakt åt en pojk på två år.... hoppas att han bara hade en dålig dag.
Gjorde nytt Kinesispass med Linda och sedan var det dags för mig att leda ett pass i kettlebell. En underbar träningsform! Var lite nervös innan för det var grymt längesedan jag ledde ett sådant pass. Benen krampade efter 15 min men utöver det så gick det bra och svetten droppade ifrån alla och då är jag nöjd!
Tacos med Jojjo och Tomas i soffan framför Idol. Mysigt värre.
Från att aldrig följt någon Idolsäsong har jag nu blivit förvånansvärt insatt och kommenterade högt och lågt hur de sjöng jämfört med sina senaste framträdanden, vad de hade för kläder, hur de är på scen, hur de har utvecklats osv. Hur gick det till?
Min favoriter är fortfarande Erik (såklart), Tove och Marielle. Idag rycktes jag med i Calles låt och jag föll pladask för Eddie.... vad hände där? Han är ju grym!

Idol tog slut och medan Tomas surfade loss började jag packa min väska inför en liten weekend-trip till Varberg för att tillsammans med Lovisa hälsa på Lena. Jag, Lena och Lovisa var pendlartrion när vi alla pendlade mellan Vänersborg/Trollhättan och Göteborg under våra år som idrottslärarstudenter. Kan tänka mig att det blir en helg med många minnen och ännu fler nyheter :) Tåget går kl 08.03 så jag borde sova nu så jag orkar vara social på tåget...

Inga kommentarer: