onsdag 14 oktober 2009

GÖTT!


Som ni säkert har känt har det börjat bli riktigt kallt om kvällarna nu... mysigt när man sitter inomhus med levande ljus men mindre gött när man vistas ute. Jag har tidigare skrivit om PLUS (gymmets namn) 10-veckorsaktivitet Boot Camp och idag kl 19.00 var det dags igen. Jag har avstått två veckor i följd för att jag varit lite småförkyld. Det har fortfarande inte brutit ut, så idag fick det bära eller brista OCH det bar! Jippi!
Jag jobbade i receptionen några timmar innan passet och nästan alla medlemmar som kom in i byggnaden kommenterade hur kallt det var ute. Synd att säga att jag blev mer lockad att springa ute i ca 90 min...
Nu är passet avklarat och jag har tagit en underbar varm dusch och njutit mer än vanligt av gottigt te i en stor kopp. Jag överraskade mig själv idag och kände mig riktigt pigg i löpning och även i styrkan. Min klädsel var perfekt och det var en härlig känsla att springa i totalt mörker (vissa partier), njuta av stjärnklar himmel under situpsen, lukta på gräset i armhävningarna och höra vattnet i fallen brusa medan man höll in magen i plankan. Eufori!
Raksträckan hem var mindre kul för då började jag känna av utfall och backlöpning i mina sätesmuskler (el. rumpan). Kändes som jag hade en sten i varje skinka och det brände bra en bit ner på baksida lår. GÖTT nu... det gäller att motverka tyngdkraften så länge som möjligt och se till att saker och ting inte ramlar ner... :)
Nya lakan i sängen så nu blir det skönt att krypa ner med SLAM av Nick Hornby i högsta hugg. Natti natti!

Inga kommentarer: