onsdag 7 oktober 2009

Frustrerad och förnuftig

Frustrerad

Tänkte skrivit ett litet inlägg igår när jag kom hem från en heldag på universitetet i Göteborg. Det kunde ha blivit ett mycket upprört inlägg och jag tycker inte om att klaga för mycket och avstod därför. Tyvärr kan jag inte låta bli längre för nu är jag ordentligt frustrerad!!


Jag ska skriva ett interdisciplinärt examensarbete på lärarprogrammet i Göteborg. Har skjutit upp det i flera år och kände mig nu äntligen laddad att ta tag i det. Denna positiva energi börjar dessvärre redan rinna av mig, och jag har inte ens skrivit en mening ännu. Uppsatsen ska vara tryckt och klar för inlämning den 22 dec så jag BÖR komma igång. Man ska inte skylla ifrån sig men det är just, precis, vad jag tänker göra nu. Jag tänker skylla på mina handledare. Duktiga och trevliga men inte särskilt snabba på tangenterna. Första steget i mitt skrivande är att göra en enkät och den här jag mailat till dem för bedömning men jag får ju inget svar, grrrr.


Igår när jag var på föreläsning så passade jag på att prata med en utav dem. Hon påpekar då att jag borde få ihop en enkät... att jag inte exploderade. Skickade den för 5 dagar sedan!
Hon lovar att kolla sin mail och återkomma till mig under eftermiddagen. Vid 22-tiden igår kollade jag min mail och ÄNTLIGEN var det ett svar där. Öppnade förväntansfullt och läste:
- Kan inte öppna ditt dokument, du måste använda word!
Explosion igen! Jag har enbart WORD som ordbehandlingsprogram, men det är en ganska ny version på grund av ny dator... Ett universitet borde väl uppdatera sin versioner ganska regelbundet så att de kan öppna dokument? Eller kräver jag för mycket nu?
Grrrr, wruhvufbdz! Fortsätter det så här så är uppsatsen klar julen 2010 istället!


Förnuftig
Jag är faktiskt lite stolt över mig själv. Jag börjar bli både äldre (suck) och klokare (yes). På styrkapasset imorse kände jag att min lilla klump i halsen var på väg tillbaka och under dagen har jag nyst flera gånger. På grund av detta avstod jag dagens Boot camp-pass och efter jobbet gick jag istället på Bodycombat - erkänn bra?!


Det kändes som rätt beslut när jag lunkade hem i blåsten. En extra bonus var att combaten slutade tidigare och jag hann därför ha lite kvällsmys med Bedros. Dessutom innebär ju besök att jag får bjuda gästen (och mig själv) på bullar. Mums!

Ett annat combatpass!




Jag & Bedros på Rhodos






Inga kommentarer: