lördag 24 oktober 2009

Långfredag

Tjo koko!!

Varannan fredag gör jag långa pass på Älvhögsborg och jag har säkert skrivit om det varje vecka. Igår var det så dags för en sådan långis igen. I vanliga fall går jag på Lindas Activiopass kl 07.00 men hon var ledig så istället var det jag som hade cykelpasset. 28 morgonpigga människor dök upp och jag tror banne mig det är rekord på ett sådant tidigt pass. Cooolt! Det var dock lite svårt att hålla igen och ligga i rätt zon... svetten sprutade och det kändes som att det var fredag eftermiddag. Härligt!
Ett pass från Anders cykelpass på vårt Plus convent 19/9-09
Då var det också bra drag och jag & Liza slet som djur.

Njöt av en underbar frukost innan det var dags för barnpassningen. Vi har en urgullig liten kille på 4 år som kommer varje fredag och han kom även denna dag. Blev dock lite putt på honom efter följande diskussion:


Pojke (P) - Ska du ha bebis?
Jag (S) - Nej, inte nu men någon gång kanske, när jag blir stor (hmmm)
P - Det ser ut som att du ska ha en bebis snart
S (försvarsposition) - Det kanske är för att jag har massa nycklar, telefon, m.m i min STORA luvtröja.
P (petar på min mage) - Nä, det är ju hårt där inne.
S (glad) - Det kanske är lite muskler
P - Neeeej, jag menar att allt som är utåt är hårt, inte tröjan...
S - Suck, det var ju tråkigt.... ingen bebis i varje fall och nu får jag väl sluta äta godis då
P - Ja, det borde du nog


Vem har sagt att barn säger gulliga saker?
De är grymma, onda och elaka..... eller kanske bara ärliga? Hahahaha

Dagen flöt på bra och på väg hem från jobbet köpte jag GODIS!!!

Inga kommentarer: