onsdag 21 oktober 2009

Misslyckad upplivning av barndomsminne

Lilla Hälsodagen på Älvhögsborg idag vilket innebar att vi mellan 8-15 arrangerade aktiviteter för Trollhättans låg, mellan- och högstadielever. Cirka 500 elever var i rullning och jag är imponerad av dem och självklart även av oss. Allt flöt på helt fantastiskt bra och inga missöden förekom. Det var också extremt kul att få träffa elever i lite yngre åldrar än vad jag är van vid. De svarar verkligen i kör på allt man frågar dem och de var ursöta när de tog sig igenom min hinderbana. Fast i längden så känns gymnasielärare mer rätt. :)

Igår när jag var på Hemköp så gick jag förbi pastahyllan och jag fastnade med blicken på en kartong med Gammaldags Idealmakaroner. Bilden på kartongen visade en tallrik med stuvade makaroner med stekt falukorv. Saliven rann till i munnen och jag köpte allt som krävdes till denna maträtt. Barndomsminnen!

Idag efter Hälsodagen var det alltså dags att stilla smaklökarna och laga till denna småbarnsmåltid. Det gick sådär.
Det blev en sörja som smakade överkokt gröt eller något och jag fick ösa på en hel del ketshup för att få ner det. Kan man misslyckas med den maträtten eller är det jag som helt enkelt börjar föredra mat med åtminstone LITE smak?

Lite energi måste jag fått i mig för Bootcampen gick riktigt bra. Jag lovar att snart sluta skriva om Bootcamp (bara 2-3 gånger kvar) men idag måste jag få nämna det eftersom det var första gången som jag höll i det. 16 personer kämpade sig upp till Strömslund och runt på motionspåren vid skidstugan. Sedan körde vi boxinspirerad styrka innan vi joggade våra 3 km tillbaka till Älvhögsborg. Tror alla blev nöjda! Det var i varje fall jag!

Ska fortsätta i barndomens tecken och istället för te till mina mackor blir det VARM CHOKLAD!!! Mumsigt värre! Ska dessutom testa ett nytt bröd som jag införskaffade på vägen hem. Pågens GOD FORM!

Inga kommentarer: