tisdag 20 oktober 2009

WOW

Idag har jag haft flera wow-tillfällen/upplevelser/känslor och pedagogisk som jag är kommer de i kronologisk ordning:
  • Gick upp 08.30 trots ledig dag (skulle varit i GBG men valde bort det)

  • Kikade på "Nyhetsmorgon" medan jag åt frukost. Vuxenpoäng och något jag lovat mig själv länge. Jag måste bli mer allmänbildad och tyvärr går det långsamt framåt när jag varenda morgon kollar på "Vakna med The Voice" (som dock är lite mer uppmuntrande).

  • Ringde och bokade klipp- och färgtid - i god tid (händer aldrig). 17 dec är det dags :)

  • Läst 55 sidor i kursboken "Ungdomsspråk". Den har legat här en månad så det var på tiden, bara ca 170 sidor kvar!

  • Burit upp grejer på vinden och LÅST mitt förråd - första gången sen jag flyttade in för snart två år sedan (kan tiden ha gått så snabbt???)

  • Sett massa fina killar på gymmet - var kom de ifrån? JIPPI!!

  • Fått en rundvandring bakom kulisserna på "Nya Älvhögsborg 2010" och jag är grymt imponerad. Herregud vad de har jobbat på bakom alla avskärmningar. Förstår inte hur man gör när man planerar sådant. Nu är det liksom en reception där damernas omklädningsrum var, hur gick det till? Det kommer bli såååå fint och jag längtar efter att få jobba där!!

  • Haft en gyminstruktion med en f.d fotbollspelare och han kämpade på riktigt bra, härligt att se sådan vilja. Bra jobbat Björn!

Som ni ser har det varit en kanondag men jag har två saker på min "tumme-ner-lista" också:


  • Ballerina Pepparkaka - är inget fan till Ballerinakex i vanliga fall men går på alla nyheter och kakpaket slank ner i kundvagnen på Ullared. Antagligen för att blodsockret var totalt i bott. Hur som helst så smakar dessa kakor precis som pepparkakor och det är ju gott men jag gillar inte kletet och kommer i jul hålla mig till traditionella bruna, små hjärtan (fast först ska jag äta upp detta paket... hihihihi).

  • Ostslatten - periodare när det gäller pålägg och för ett tag sedan fick jag för mig att köpa en ost. Det har smakat bra men idag insåg jag varför det är bättre med färdigskivat pålägg. Man får ju för fasen slänga halva osten eftersom det är stört omöjligt att skära ordentliga skivor när det närmar sig slutet.... grrrr. Blev två mackor med små små ostflisor till kvällsmat!

Ska njuta av mitt te och dagens WOW istället och sedan krypa till kojs med ungdomsromanen (O)planerat bröllop av Bali Rai.

Inga kommentarer: