onsdag 28 oktober 2009

Veckan då ingen jobbar...

Idag finns en artikel på http://www.aftonbladet.se/ som heter "Veckan då ingen jobbar". I denna artikel kan man läsa om en undersökning, gjord i Storbritannien, som påvisar att produktiviteten går ner med 50% veckan efter omställning till vintertid. Mycket spännande tycker jag för denna veckan har jag faktiskt varit piggare än vanligt. visst är jag fortfarande lite trött men inte överdrivet. Jag tror jag har hittat lösningen på denna trötthet.
Gå upp tidigare så du hinner med så mycket som möjligt under dygnets ljusa timmar. Kanske låter lite motsägelsefullt att gå upp tidigare när man är trött men för mig har det fungerat. Ännu piggare blir man om man vistas lite utomhus och får i sig frisk luft eller om man tränar och får igång cirkulationen i kroppen direkt på morgonen! Då kan man dessutom "unna sig" en stor härlig frukost som gör att man håller sig pigg fram till lunch =) Det blir en god cirkel!

Igår gick jag och min lillasyster en runda (Kraftprovet) som tog drygt två timmar. Helt ljuvligt och när omgivningen ser ut som på följande bild så får man massa extra energi. Titta länge på den om du fortfarande är skeptisk...

Har du några andra tips för hur vi ska hålla oss pigga i höst/vinter så skriv gärna en kommentar här nedan. TJO KOKO!!

Inga kommentarer: