söndag 25 oktober 2009

Vintertid

Gick upp strax efter 08 imorse för att halv nio vara barnvakt till Saga & Zacharias. Klockan gick, inga barn dök upp och när jag runt 09.20 skulle ringa min svåger för att skälla lite lätt såg jag att datorns klocka visade 08.21. Då slog det mig! Jag skulle ställt om klockan igår kväll!! Sommartiden är slut och vintern är på väg!
Jag åt lite frukost tillsammans med barnen och sedan var det high life i nästan tre timmar. Jag har varit emot att barn tittar så mycket på film men jag har lite mer förståelse nu. Ett smidigt tidsfördriv... det var lugnt i drygt en timme medan vi kollade på Tarzan och Jane. Dålig moster!

Ett minicollage med bilder från samboskapet på Rhodos. Sista måltiden, kurering av förkylning, dans på Alexander och äta-snöre-tävling. Tack Jon för en härlig tid, kul att du är hemma igen! Nu är det min tur att ställa upp för dig :)

När barnen åkt hem gick jag till gymmet med Jon (min rumskamrat på Rhodos denna sommar och vän sen tidigare). Han kom hem från Rhodos för några dagar sedan och det var härligt att träffa honom igen och ännu bättre att få träna med honom. Jag är sååå sällan på gymmet och jag mesar ganska bra när jag väl är där. Tränar jag med en stark, duktig person får jag inspiration och energi till att själv öka på. Idag blev det biceps och triceps... känns faktiskt redan! Gött! Efter träningen behöver man lite mat och vi (Jon) fixade spaghetti och köttfärssås. Mums!Mycket trevligare att laga mat och äta ihop med någon =) Det får bli fler tillfällen.

Kolsvart utanför fönstren så det lockar att krypa ner under täcket och läsa tills ögonen sluts. Klockan är dock bara 20.00 så det kanske är i tidigaste laget? Får kika lite på "Vem kan slå Filip och Fredrik" och bläddra igenom mina foton från gårdagens bowling med släkten.

Inget godis ikväll, inga chips och helst inget annat heller.... ska jag fixa att börja ett nyttigare liv nu?

Inga kommentarer: