onsdag 18 november 2009

Fucking vad

När jag & Jojjo var i Stockholm köpte jag mig ett par svarta stövlar. Jag var såå glad att jag äntligen hittade att par som passade, både över foten och över vaden. Tror jag har pratat om detta behov i snart två år så det var verkligen på tiden.
Fick med mig ett helt nytt par som jag nu försökt gå in här hemma i lägenheten. Antingen har mina vadmuskler vuxit två storlekar på 10 dagar eller så är skaften på detta par ofantligt mycket mindre. Ena stövlens dragkedja går att få upp med våld, om jag är barbent och hur ofta är man det? Den andra stövelns dragkedja tar tvärstopp där Musculus Soleus är som störst. Jag har pressat, tryckt och motat ner muskeln i stövlen men det är stört omöjligt... jag blir mest röd i ansiktet och smått varm. Ingen hit om man har bråttom eller druckit ett glas vin...

Jag har enbart bytesrätt på dem så idag var jag inne i Trollhättans Euro Skor och den stackars expediten hjälpte mig att prova i stort sett ALLA deras svarta stövlar. Utan framgång!
Till slut började hon ta fram stövlar i höstens andra färg - brunorange (ingen aning om vad det heter). Jag var väldigt tveksam först men det kan nog vara riktigt fint - PÅ ANDRA!
Jag har svårt för att blanda massa olika färger så om jag har på mig ett turkost linne och svarta byxor så vill jag ha svarta stövlar! Jag reagerar aldrig om andra har på sig ett par bruna stövlar till sådana kläder men jag kan bara inte när det gäller mig själv. Det är just därför jag har jagat SVARTA stövlar. Det fanns massor av bra modeller i BRUNT men inte i svart, snyft, suck, stånk och stön.

Imorgon ska jag jobba på SG kl 11.00 så om jag hoppar upp på cykeln 9.30 så borde jag hinna ut till Euro skor på Överby och gå igenom HELA deras sortiment också... det är ju värt ett försök i varje fall, skam den som ger sig.
GODNATT!

Inga kommentarer: