onsdag 9 december 2009

Akut halsfluss

Jaha... den där vidriga tabletten jag tvingade i mig igår hjälpte inte för fem öre.
Har knappt sovit inatt eftersom jag vaknar så fort jag sväljer. Min kropp gör allt för att slippa känna smärta och jag antar att det är därför hela jag krampar ihop i en situps när jag trots allt MÅSTE svälja. Inser nu hur ofta man gör det per dag.... alldeles för ofta.

Imorse var det värre och jag lyckades via väldigt tidiga sms att byta bort mitt pass och Anna antecknade flitigt på föreläsningen samt tog uppgifter till mig. Puh!
Efter ett ynkligt samtal med min mamma så tog jag mig också till Vårdcentralen. Pest och pina. Hade inte ätit eller druckit sedan ca 21 igår så jag kände mig ganska vek. Fick sitta där i två timmar innan jag blev inkallad till läkaren som efter 10 sek sa att det var akut halsfluss och skrev ut penicillin. Orkade inte gå hem och ut igen när Apoteket öppnade så jag fick hänga i Oden i 20 min. Mindre kul när man känner sig som en zombie. Gick för att köpa en chailatte men ställde bort den efter två klunkar.... det tjocka skummet lade sig bara som en hinna i halsen och gjorde det ännu svårare att svälja.

Dagen har tillbringats i sängen tills nu kl 22.30. Jag har inte fått gjort någonting och känner mig typ värdelös, men men imorgon är jag väl förhoppningsvis piggare. Den jobbigaste är att jag inte kan äta trots att jag är hungrig och inte kan sova fast att jag är trött. Tänkte kika på So you think you can dance men damen skriker ju hela tiden, så det blir nog sängen igen.

Sådär, nu har jag gnällt färdigt för hela 2009. Som jag skrev igår, jag blir väldigt ynklig när jag är sjuk men jag är medveten om det och står för min gnällighet..... suck suck suck. =)

Inga kommentarer: