onsdag 30 december 2009

Mellandagscupén

Seriöst, var tar tiden vägen?
Igår var det Mellandagscupén på Älvhögsborg och i en av pauserna hade vi combatuppvisning. Den gick jättebra men jag råkade såklart radera det filmklipp som togs framifrån. Jag får därför publicera ett klipp på andra halvan av uppvisningen, bakifrån. Titta och njut, hahahaha. Riktigt snyggt för att ha övat i ca 20 min. Duktiga medlemmar och kollegor man har =)

Efter uppvisningen kikade jag och Jojjo på en match innan jag skulle ha ett boxingpass och sedan var snabbt hem och duscha, för 60 min senare ringde det på dörren. Tjejfest med lite thaimat, music quiz (tog ett gammalt), drinkar, skratt och skvaller. Lite skumt att parta på en måndag men man har ju inte någon ordentlig tidsuppfattning för tillfället så det är lika bra att passa på. När klockan närmade sig tolv kunde vi inte hålla kvar Edina längre (fniss, fniss) så då gick vi till Butlers. Om vi hade hoppats på en massa snygga fotbollskillar så blev uppfylldes inte kraven men om syftet var att dansa så fick vi så vi teg. Vi gjorde en Alexander skulle man kunna säga = dansade så svetten skvätte åt alla håll. (efter mina två mega danskvällar på baren Alexander på Rhodos) Värsta träningspasset på ca två timmar, gött. Där förbrändes den alkoholen. Det kan inte bli annat när det är ett tomt dansgolv och massa instruktörer. Jag lärde en afrokille masken och sedan försökte han lära mig lite skumma steg - gick sådär. Senare visade det sig att denna man är programledare på Bolibompa eller något... hahaha, kollar inte så ofta på det. Får visa korten för min systerson och se om det stämmer. Rolig att dansa med var han i varje fall.
Nåja, var ganska pigg imorse när jag gick till jobbet kl 12.00 och dagen samt kvällen flöt på i en väldans fart. Helt plötsligt var den 22.40 och jag traskade hem. Insåg då att det är imorgon jag har mitt Combat special på 70 min. Ett pass med låtar från olika program från mina fem år som instruktör i denna underbara träningsform. Så det är därför jag ännu en natt sitter här vid datorn.... övat igenom 5 av 12 låtar och är lite lagom trött. 7 låtar innan klockan är 03 känns ganska orimligt... hmm? Bara så ni vet så markerar jag rörelserna i luften samtidigt som jag skriver så det är ingen tid som går till spillo för att jag skriver här... tvärtom, nu kan jag inte tjuvkika i mina papper. Perfekt!

Känns som att jag egentligen har massor att skriva om men jag hinner liksom inte. Suck. På nyårsafton och nyårsdagen har jag "ledigt" (plugga) och då ska jag försöka få ner några inlägg.
Nu är det combat igen.... over and out!

Inga kommentarer: