lördag 12 december 2009

Smittfri = frisk = bluff

Enligt informationen på mina tabletter mot halsfluss så är man smittfri efter två dygn. Jag började äta dem i onsdags morse och alltså borde jag vara smittfri idag :)
Hade ställt klockan på 06 för att gå upp och jobba kl 07 som vanligt på fredagar. Jag gick upp och gick sedan och lade mig igen eftersom jag mådde ruskigt illa och knappt kunde behålla morgonens tabletter. En liten ond cirkel det där... jag kan inte äta på grund av halsen och det är ingen hit att äta tabletter på tom mage.

Kröp ner i sängen igen och gick inte upp förrän kl 12. Tog mig en lång dusch, äntligen! Fick dessutom i mig lite yoghurt med några bananskivor i. Kände mig fit for fight och gick till jobbet för att få lite nytta gjord. Börjar nämligen känna mig väldigt usel och lat här hemma.
Efter en timme gick jag hem igen, jag var visst inte så fräsch som jag trodde. Ryggläge igen och förfärad över programmet Du är vad du äter.... fy vad äckligt. Min matlust försvann lite lätt.

Dagens konstaterande är alltså att man inte är frisk bara för att man inte smittar :(
Ska vila en timme och sedan ska det ätas med Jojjo och Sevim om jag så ska tvinga i mig maten.
Det är fredagsmys och Idolfinal.

Inga kommentarer: