måndag 7 december 2009

Sömnlös

I söndags jobbade jag och Sevim ihop på SG.
Jag kan inte sova ut när jag varit på fest och trots att jag gick och lade mig strax efter 07 i lördags så var jag pigg som en mört under söndagen. Sevim var kallad till torget kl 12 och där blev hon tilldelad priset för "Snyggast skyltfönster 2009". Megagrattis till henne... det är hon verkligen värd, alltid något i fönstren som lockar in kunder.
Jag jobbade ensam sista timmen och när jag skulle gå runt och blåsa ut alla ljus så måste jag missat ett bredvid ett annat för när jag böjde mig fram för att blåsa ut det sista lilla värmeljuset så fräste det till intill mitt öra. Sedan kom stanken av bränt hår och jag tog handen till mitt öra, fick hela handen full med frasigt, kolsvart hår.... Tur att jag ska till frisören i mitten på månaden för det är lite kortare på ena sidan nu samt väldigt risigt. Stanken var nog ändå värst... stackars de kunderna som kom in, det gick inte att andas i butiken. Urk!
På SG kan man köpa allt möjligt i serien med ursöta vättar. Var försiktiga när ni blåser ut ljusen ... det var här mitt hår började brinna.

Efter jobbet tog jag cykeln till Homie & Mika för att tillsammans med dem avnjuta en kanongod middag (ni kanske minns den fina inbjudan jag fick av dem för ett tag sedan). Homie fyllde också år i lördags så hon fick sin gåva och samtidigt fick de även sin kombinerade inflyttningspresent och julklapp. Jag var lite skeptisk under förmiddagen men de verkade nöjda och glada. Kul! Efter maten kom tröttheten som en käftsmäll.... jag tror jag skulle ha kunnat somna stående. Vi lade oss i soffan för en powernap och tydligen har jag både snarkat och pratat i sömnen under dessa 20 min. Kan jag väl aldrig tro? Jag insåg dock att det var bäst att åka hem innan det skulle bli ett för jobbigt och stort projekt. Cyklade hem och väl innanför dörren tog det max en timme innan jag låg och stensov. Gäsp!

Men det är det värt efter en trevlig kväll =)

1 kommentar:

Sevim sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.