fredag 8 januari 2010

Bodybalance

Vissa arbetsuppgifter tar helt klart mycket mer tid än vad man tror. T.ex. att göra en ny schematavla, det tog i stort sett hela dagen. Min att-göra-lista har alltså inte många bockar idag, men jag får ta det nästa fredag. Ville så gärna få klart tavlan så att den är korrekt på måndag när VÅRSCHEMAT på Plus drar igång.

Direkt efter jobbet hade jag ett kettlebellpass och sedan var jag faktiskt med på vårt specialpass Bodybalance (Les Mills program med yoga, tai chi, pilates och qigong). Tove tog nämligen cykelpasset imorse och då kändes det ok att träna en extra gång på kvällen. Jag tog det faktiskt lugnt på kettlebell och hjälpte kunderna med sina tekniker, allt för att vila kroppen inför helgens utbildning. Bodybalance blev väl inte direkt någon träning för mig eftersom jag är såå kass och stel, vilket gör att jag inte kan ta ut mig till fullo.

Första halvtimmen var det kul och jag kände mig inspirerad till att börja träna lite smidighetsträning som komplement till all styrka- och konditionsträning. Jag behöver det verkligen. Hunden, krokodilen, krigaren osv gick bra men allt sittande i skräddarliknande positioner var stört omöjligt. De sista 30 minutrarna tappade jag fokus och tänkte mer på hur äckligt det är att träna barfota. Fötter är nog det äckligaste som finns, blääää.
Sedan såg jag hur torra ben jag hade och insåg också att mina läppar var fnasiga, jag skyller på kylan och får börja vårda mig med feta krämer. Så här går ju inte att ha det.

När jag jobbade på Rhodos hade Therese Furudal ett Bodybalance med alla kollegor, på bilden ser vi Rickard, Liza, Andreas, Minna och lite av Jocke.


Jag måste avsluta med att berömma dem som bygger om Älvhögsborg. Helt otroligt att verksamheten kan flyta på som vanligt när vi flyttar en hel reception till en annan våning. Galet imponerande och snyggt blir det. På måndag kör vi i nya salar och nya omklädningsrum. Nice.





STORT GRATTIS TILL SEVIM PÅ FÖDELSEDAGEN!!!
32 bast, det kan man inte tro ;)


Har X antal bilder på denna brutta så jag tog första bilden på enbart henne i första mappen jag öppnade. Vackert!

Inga kommentarer: