onsdag 6 januari 2010

Hypnotisören

Den senaste tiden har jag bara läst facklitteratur och ungdomsromaner på grund av min uppsats och kurser jag läst. Det har varit intressant och kul på sitt sätt.
MEN, finns det något bättre än att läsa en RIKTIG bok? Inte en pocket, utan en inbuden bok, helst sprillans ny. Visst, den är lite tyngre och osmidig men det är en helt annan känsla.

Jag fick en tjock härlig kriminalroman i julklapp, Hypnotisören av Lars Kepler. För någon dag sedan öppnade jag pärmarna till denna och gav mig in i litteraturens underbara värld. Efter inledningen började jag dock fundera på om jag kommer att våga läsa klart romanen. Huhamig, den är allt bra läskig. Igår kunde jag knappt sluta läsa men när ögonen (och armarna) inte orkade mer fick jag lägga bort boken och ägna 15 min till roliga tankar.... allt för att minska risken för mardrömmar. Tror det gick ganska bra för jag minns inga läskigheter. Jag får väl helt enkelt läsa dagtid, när man nu ska få tid över till det? Jag vill ju läsa länge när jag väl kommer in i den.

Idag ska jag ge mig ut på alldeles nya äventyr och vad det innebär samt hur det gick skriver jag om senare. Ska även försöka mig på en bild eller två.
-11 grader ute, mössa och vantar på.

Inga kommentarer: