tisdag 5 januari 2010

Walk mate

Lite mer tjat om min mobil... ska snart sluta, lovar.
I flera av den nya Sony Ericsson finns det en funktion som heter Walk Mate och det är en inbyggd stegräknare. Denna lilla funktion kan man ha som bakgrund på sin mobil och då räknar och registrerar den alla steg du tar. Om du har mobilen i fickan vill säga.
Ur hälsosynpunkt ska man gå 10.000 steg/dag och detta är såklart markerat i displayen.

Jag har testat den idag och jag anar en risk för besatthet.
Den stämmer bra överens med min egna räkning men mitt problem är: Jag har ju den oftast liggande i väskan eller på bordet - ska det alltså vara 10.000 aktiva steg???
Eller får jag räkna med de steg jag tar när jag ska till köket, toaletten eller sovrummet? Svårt.

Idag har jag inte haft den på mig och således har jag hittills bara gått 3420 steg.
Jag har en hel del kvar så jag får springa till köket med jämna mellanrum.

Så här kan en skärm se ut, 10K är det som rekommenderas så detta måste vara en lat person ;)



Gå, gå, gå..... en bra motivator =)

Inga kommentarer: