måndag 25 januari 2010

Respect

Innan jag börjar skriva måste jag bara få informera om att jag har någon form av glädjerus i kroppen efter dagens skidåkning... det var så härligt. Visst, jag blev jäkligt anfådd i uppförsbackarna men jag njöt verkligen av förmiddagen och tänkte inte på det som ett träningspass (vi tog det i och för sig lugnt) utan mer som en "fika". Ett utmärkt sätt att umgås på och nu är man så där härligt trött... kanske även lite kan bero på överdrivet mycket mat på Lextorp och lite sömn under lördagsnatten.

Pappa var ett glatt "födelsedagsbarn" och det lös av lycka i ögonen på honom när vi berömde maten och efterätten. Det var nämligen han som hade stått för kokkonsterna denna gång och det hör inte till vanligheterna. Duktig har han blivit, så här på äldre dar.
Jag mutade barnen lite lätt och hade med mig varsin liten present till dem, OM de åt upp maten. Hihihihi. Det gick väl sådär med maten och jag gav dem såklart sin lilla leksak ändå. Är man moster så är man... det gäller att förbli omtyckt. Visst?
Lägger med en bild för jag vet inte hur jag ska förklara skumgummiglassen.

Inköpt på SG, såklart.

Min moster skjutsade hem mig och Jojjo vid sjusnåret och då passade jag på att gå till Matmor för att skicka tillbaka mitt modem till Glocalnet. Jag är lite dålig på att uppmärksamma varningsskyltar för ras från taket och har fortsatt gå på trottoarerna vart jag än ska. På väg till affären såg jag följande isblock och började tänka om... man ska nog ha lite RESPECT för ISEN. Tror banne mig man kan kolavippa om man får en sådan klump i huvudet. Mindre kul.

Tog en annan väg när jag skulle hem igen och jag klarade mig. Höll på att halka omkull två gånger men inga skador, hurra. Pluggat lite och tror jag fått ihop den sista "lilla" uppgiften. Ska maila in den imorgon och om den går igenom så är det "BARA" uppsatsen kvar till 100%.

GODNATT!!!

Inga kommentarer: