söndag 3 januari 2010

Twilight

I somras plöjde jag igenom tre av Twilightböckerna (har du kvar dem Edina?) och jag beställde även den första på DVD. Den har stått här hemma i bokhyllan och samlat damm av den enkla anledningen att jag inte vill få en bild av Edward och Bella förrän jag läst alla böcker.

Jojjo var här på middag förut och vi började prata om filmer och så sa jag i förbigående att jag hade just Twilight. Hon ville väldigt gärna se den och jag gick med på detta eftersom jag inte kommer läsa den fjärde på ett bra tag. Vad ska man säga? Filmen var ok. Böckerna 1000 gånger bättre. Tyckte mest att huvudpersonerna kollade på varandra utan att prata och man fick igen känsla för hur deras tankar gick. Jag minns det, men för Jojjo tror jag det blev ett enda långt "glo-ande". Kärleksbudskapet gick hur som helst fram och vi satt här lite småförälskade när eftertexten rullade. Jojjo i Edward och jag i kärleken. Ska vi behöva hitta en vampyr för att ha någon som åtrår en sååå mycket? Då har det gått långt.

Efter filmen kikade vi igenom ett rykande färskt vårschema från Plus och jag konstaterade att vi har fantastiskt massa roliga pass men jag kan inte gå på ett enda. Jag jobbar varje kväll och de passen jag vill köra på dagtid ligger självklart de dagar som jag har tuffa pass på kvällen. Det var det nya träningslivet det. Jag får helt enkelt börja tycka om löpning, gym och i detta väderlag längdåkning. Så enkelt är det, piece of cake =)

Nu ska jag hitta en finallåt till torsdagens PowerStep som jag och Anna B ska ha ihop. Spännande. Speciellt när jag är en mästare på att hitta andra tidsfördriv på datorn. idag har jag till exempel ägnat närmare två timmar till att sortera mina kontakter i mailen. Nu har alla namn stor bokstav och felaktiva adresser är rättade eller borttagna. De är också indelade i olika kategorier. Hahahaha, vem sa att jag har för lite ledig tid. Tycker det verkar som det är alldeles för mycket över till strunt.
GODNATT!

Inga kommentarer: