lördag 13 februari 2010

Fredagsmys på olika sätt

Vilken dag!
Hujedamej, trodde jag skulle behöva klyva mig i tre bitar ett tag. På något konstigt sätt tog vi oss igenom dagen ändå och nu så här klockan 01.00 känner jag mig någorlunda lugn inför morgondagen. Bildspelet fungerade på chefens dator, musiken har ändrats om X antal gånger, talkorten är skrivna, kläder framplockade men ej provade.

Hela dagen har jag gått på jobbet och längtat efter mitt och Tomas fredagsmys. En lugn kväll i soffan framför Let's Dance och lite thaimat för att fira att Tomas är klar med alla sina tester. Jag är verkligen kassfredagsmys. Jag kom hem när Let's Dance hållt på i 30 min, plockade upp maten innan jag slog mig ner vid det "framdukade" bordet. Slängde i mig maten så jag knappt kunde röra mig och sedan mölade jag i mig alldeles för många godisar. Där satt vi sedan och mådde illa i soffan och förfärades över både danser och kläder. Mina tankar gick ofta till morgondagen, men när SOLSIDAN började blev jag fokuserad. Helt klart det bästa på TV just nu. Jag sitter och småskrattar lite igenkännande, antagligen åt andra för jag själv har inga erfarenheter av sådant samboskap. Kul är det i varje fall.

Nyheter kl 22.00 = Tomas stensomnade i soffan och jag flög upp för att ta tag i saker. Fick gjort en instruktörspresentation (gött) och några tappra försök gjordes för att bränna ut ett bildspel men enligt ett felmeddelande har jag helt plötsligt ingen DVD-brännare. Mycket skumt, hade det senast kl 16.00 idag. Hmmm.
Fråga mig inte hur det gick till men strax efter 24.00 kom jag på mig själv med att rensa avloppen i köket och skrubba diskbänk + spis med köksrent. Antagligen är det någon typ av undermedveten terapi för mig. Kanske jag slappnar av bättre både inatt och imorgon om köket är skinande rent???? Fredagsmys kan se väldigt olika ut...

En mycket fascinerande händelse skedde precis: Tomas vaknar "typ till liv", reser sig ur soffan, går in i sovrummet och lägger sig. Hmmm.
Disken på vardagsrumsbordet? Kuddarna och filten i soffan? Kläderna i hallen?
Mycket intressant, inte störande (än) men mycket fascinerande.
JAG MÅSTE TA BORT DET... och det har jag precis gjort.
Har även skrivit en mall för taeboxprogrammet jag och Linda ska ha imorgon och packningen är påbörjad. Det är en del som ska med när man under en dag ska vara:
- värdinna
- instruktör
- vaktmästare och duka till 300 pers på två timmar
- jubilemsfest-deltagare
Hoppas jag får med allt - kameran är i varje fall på laddning.
Måste hinna sova lite också, för förbereda resten imorgon innan jobbet.
Natti natti

PS: Hur röstar svenska folket??? Wille/Willy eller vad han heter kan inte dansa. Rösta ut honom nu så att det blir bra par kvar, då blir det kul att titta.

Inga kommentarer: