söndag 7 februari 2010

Melodifestivalen 2010

Idag var det dags för första deltävlingen i Melodifestivalen 2010. Ingrid firade detta med tjejmys hemma hos sig. Vi åt paj, smuttade på lite dryck och poängsatte klädsel och låtar. Programledaretrion imponerade mer än artisterna och vi förfärades över svenska folkets röstning. I andra omgången slet vi därför upp mobilerna för att få det hela åt rätt håll.
12 poäng gick till Dolph och Sevim blev lite lätt fnissig av honom... där har Jonas något att stå upp emot. Hihihihihi.

Vid kvart i ett gick jag, Ingrid och Maria till Butlers och där var det förvånansvärt bra drag. På dansgolvet mötte vi en härlig trio, Magnus, Grön-tröja och Rune. Riktigt roligt. Vi dansade resten av tiden (avbrott för en underbar drink, blandad av Bedros) och jag blev toksvettig som vanligt. Jag trotsade svetten och dansade en "tryckare" med en "gammal vän". Vet inte om det blev så mycket dans - jag förgyllde mest tiden med skönsång. Hoppas att jag inte spräckte trumhinnorna på kärleksparen när jag gjorde höjningen i "Show me heaven" från Top Gun (?).

De blev inte av med mig. Jag hängde med till Max och där satt vi till nu... djupa diskussioner om Triple X och gamla tider stoppade tiden och jag ser nu att den närmar sig 04. Ska jag åka skidor om 5 timmar???? Hmmmm.
Nåja, det är värt att vara lite trött imorgon, jag har haft en kanonkväll!
Kram på er alla goa!

Inga kommentarer: