tisdag 23 februari 2010

Mirror mirror...

... on the wall!
Eftersom jag slutade tidigt i fredags hade jag egentid i gymmet på Plus.
Har tidigare skrivit om min korta bastuupplevelse men glömde helt bort att skriva om det värsta med hela dagen.

Jag hade som sagt var hela omklädningsrummet för mig själv vilket var väldigt gött. Jag är kass på att byta om diskret, tappar typ handduken och sådant och gör det hela värre. Ibland kan man dock vilja det för en del medlemmar är lite nyfikna och njuter nog när de ser lite fettvalkar och annat "skandalöst".
Hur som helst så var jag själv och behövde inte bekymra mig för någon annan. Hoppade in i en av duscharna och lade schampoo i håret. Jag har alltid kroppen mot väggen av någon anledning men för att få ur allt schampoo vände jag mig om med ryggen mot duschen. Jag stod där ett tag och när jag öppnade mina ögon fick jag en CHOCK!!! Rakt framför duschen är det ett handfat och ovanför handfatet sitter det en stor SPEGEL!!
Hur har byggarna/inredarna tänkt där?
Vem vill stå och se sig själv i spegeln under hela sin duschning. INTE JAG!
Det var verkligen en ny upplevelse och jag skulle inte vilja kalla den positiv.
Såg mig själv ur en ny vinkel skulle man kunna säga och så ser jag inte ut hemma i min spegel med kläder på. KATASTROF!

Tur att det var längesedan man var lättklädd eller naken, hahahaha. Detta måste jag göra någonting åt. Genast.
Det är verkligen sant att kroppen börjar förfalla efter 25 år. Och snabbt går det tydligen.
Jag får skylla på mitt enorma sötsug som jag inte kan stå emot... suck. Jag måste skärpa mig innan det är too late. Kanske inte rätt vecka att ta tag i det. Måste ladda med allt inför loppet på söndag.

På måndag är det 1 mars - låter inte det som en grymt bra dag för en nystart (igen) ??

Inga kommentarer: