måndag 22 februari 2010

Plus 10 år

Lördagen den 13 februari fyllde Älvhögsborgs PLUS 10 år.
Förberedelserna har varit många och dagarna innan var det långa dagar med arbete. Roliga uppgifter men det var ändå lite småstressigt. Första lite större eventet som jag är med och roddar i, och då vill jag gärna göra bra ifrån mig.

Mina arbetsuppgifter bestod av: värdinna, ha pass, göra ett bildspel till kvällen, ansvara för dukning samt vara med och premiera personal som arbetat på Plus under dessa 10 år.

På collaget ser ni ett axplock av de bilder som togs under dagen och kvällen. Jag hoppas bloggsidan samarbetar och att det går att klicka på bilden för att få den större.

10.00 Förberedelser
11.00 INTRO a la Susanne Lanefeldt och company - snygga outfits
11.15 TAEBOX - med mig och Linda. Oj, vad vi skrattade, skrek och kickade. Nostalgi.
Resten av dagen var det en härlig kompott av pass från tiden 1999-2009. Vad sägs om:
Pump-it
Aerobic Burner
Spinn Focus
Step Up Madonna vs Kylie (grymt engagemang med både klädsel, smink och frisyrer...)
och slutligen Zumba som vi började med i höstas.
Massor av folk på alla pass, skratten var många och emellan passen var det lite tipspromenad, roddtävling på gymmet och självklart morotskaka och lite kaffe.

Vid 15-tiden började det tunga jobbet för mig och några till. Vår Nya Idrottshall skulle omvandlas från en innebandyarena till en sittning för närmare 300 gäster. Först skulle vi täcka hela golvet med en matta. Mattan bestod av flera mattor som rullades ut intill varandra, dessa skulle sedan tejpas ihop för att inte glida isär. Vill ni får träningsvärk i rumpa och baksida lår så kan ni testa TEJPNING under någon timme eller två. AJ!
Sedan var det bord, stolar, scen, mingelbord, serveringsbord, dukar, servetter, dekoration, musik och så vidare innan gästerna kom kl 19.
Varför kommer man 18.40 när det står 19.00??? Det har jag aldrig förstått.

Vi hann i varje fall klart och kvällen flöt på bra. Borde lagt ut lite mer bilder i bildspelet för jag tror det hann gå runt 4 gånger. Nåja, förhoppningsvis pratade folk med varandra och kollade inte HELA tiden. Vår VD hälsade alla välkomna, det bjöds på god mat och sedan var det dags för ett tal av vår VD och även presentation av vår nya profil. SNYGGT!

När han var klar var det så dags för mig och Madde att greppa mikrofonerna. Lite smånervös var jag allt men det släppte snart och vi presenterade både fast personal och timinstruktörer som jobbat på Plus i 10 år. Tur att Madde hade fått mitt namn på sin lott, hade blivit lite tokigt att dra några roliga meningar om mig själv och sedan ropa ut mitt namn och klicka fram en bild.
Tänk att man varit där i 10 år. Galet!! Men grymt kul! Och grymt kul att tjöta i micken... mer sånt, jippi!

Kvällen fortsatte en timme till och de medlemmar som varit där i 10 år fick förutom entré till Butlers en ros och en jubileumsväska.
När sista medlemmen gick tog vi tag i oss själva och kånkade bord och stolar i ett jädrans tempo. Jag har blåmärken av allt bärande... Vi var klara på drygt en timme och då unnade vi oss lite dryck innan vi också begav oss vidare. Jag kikade förbi Sevim först!
NOT A GOOD IDEA!

Blev lite lätt för mycket där och resten av kvällen är lite för suddig för att det ska kännas bra. Vet inte om det är bra eller dåligt att jag alltid har med mig min kamera ut... urk, hur blir man egentligen? Mycket jobb, stress, tråkiga händelser och för mycket alkohol är ingen bra kombination. Jag var som en berg- och dalbana i flera bemärkelser och med de orden lämnar jag den kvällen bakom mig. Drygt en vecka har gått och nya, mer kontrollerade helger väntar.
Den 4 september är det dags för nästa riktigt stora event för då inviger vi hela Nya Älvhögsborg!

1 kommentar:

Sofie sa...

Vad bra att det blev så lyckat! :) Jag glömde helt bort att gå, man kommer lite ifrån det när man inte har pass en termin. :)
Kram