tisdag 9 februari 2010

Självständig vs beroende

Godmorgon!
Som singel lär man sig att klara sig själv och inte vara beroende av någon annan. En egenskap som i och för sig alltid har varit viktig för mig. Jag vill klara mig själv och veta att saker och ting inte hänger på någon annan. Vill jag få något gjort så gör jag det helt enkelt.

Jag har nu varit kombo i en vecka och jag kämpar med att inte vara för petig och vilja ha ALLT på mitt sätt. Världen kanske inte faller samman om saker ligger i en annan låda eller om ett badlakan hänger över duschdraperistången istället för på väggkroken.... Man kan kanske strunta i att bädda med överkast en morgon och låta filten i soffan ligga i en hög till nästa gång man ska använda den...

Det här är sååå bra för mig.
Idag har jag till och med övat på att låta någon annan jobba medan jag latar mig. Lade mig i soffan och kollade på Nyhetsmorgon imorse och sedan lät jag Tomas göra frukost under tiden. Kändes skumt och jag låg väl i soffan ca 7 minuter innan jag gick upp och passade på att bädda, plocka ner tvätten och byta om. Snacka om att man tjänar tid när man är två =)
Ge mig två månader till så kanske jag kan ligga kvar i sängen och bara be om saker, hahahaha.
Kommer bli en latmask som inte klarar av att göra något själv... stackars Tomas.

Nä, nu ska jag packa väskan och gå till Plus. Lite löpning/JOGGING idag (flera månader sedan sist så det kommer bli tufft) och sedan jobb till 21.30.

1 kommentar:

Liza sa...

ha ha ha ha!! Du är underbar Sofia! Jag "passade" på att bädda och packa... Saknar dig. Glöm inte att du måste komma hit snart och hälsa på mig... KRAAAAAAAAM!