onsdag 10 februari 2010

Tillägnad

Jobbar galet mycket för tillfället, på lördag är det 10-årsjubileum på Plus och det är en hel del att stå i för att få ihop en så bra dag och kväll som möjligt för de närmare 300 medlemmar som anmält sig. Jag är väl halvvägs i mina uppgifter och efter två dagars megajobb inser jag att allt tar ca 3 gånger så lång tid som jag räknat med. Jippi...

Nu på kvällen har jag, Homie, Sevim och Annis varit på Butlers Music Quiz. Vi bokade in det för ungefär en månad sedan när jag och Homie försökte hitta en umgängesdag i våra kalendrar. Vi prickade in denna dag och jag är förvånad över att inget kom i vägen. Vi åt grymt god mat och smådrack lite medan vi quizade och tjötade. Sevim fick även gjort lite av sin inventering... effektivt så det skriker om det. That's my girl =)


Detta inlägg ska tillägnas min Homie som i stort sett på egen hand prickade in 16 rätt och en tredje plats. Observera att vi endast var 1,5 poäng efter det segrande laget. 3 sekunder per låt räcker för att hon ska flyga ner över pappret och börja skriva både grupp, titel, årtal - you name it. Ruskigt imponerande! Vi har fått mersmak och har redan bokat in 10 mars - då ska jag försöka bidra med ett korrekt svar. Får helt enkelt byta musiksmak....
Homie och jag, en helt vanlig dag. Man måste ju inte posera på samma sätt som alla andra liksom.



Kvällen började lite halvknasigt då Homie bara skulle nämna ett tragiskt rykte hon hade hört. Vi vet ännu inte om det är sant, men Annis hade också hört det så tyvärr stämmer det nog. Min kropp reagerade starkt oavsett och något ögonblick efter att Elin hade uttalat orden; _______ har hängt sig, grät jag. Försökte dölja det bakom mina händer men jag kunde inte sluta. En person som jag alltid brytt mig om och tänkt på är antagligen borta och jag lider med hans anhöriga. Måste dock avvakta med att höra av mig tills jag fått det bekräftat. Böööööl.

Skrämmande nog är jag grymt bra på att stänga av mina känslor och gå vidare så en stund senare motade jag ner gråten med stora tuggor av min mat och snart hade tårarna torkat.

Nä, jag kan inte skriva mer nu.

Godnatt!

1 kommentar:

Sevtap sa...

Visste inte att Elin är sååå duktig på musik! Jag kanske får följa med nästa gång :-)